این ماشین ها توانایی حرکت روی زمین و انتقال از نقطه ای به نقطه دیگر را دارا می باشند اما نوع حرکت آنها با یکدیگر متفاوت است. جابه جایی تعدادی از آنها توسط ریل می باشد و در برخی دیگر نیز بر روی زنجیر هایی که شبیه به زنجیر تانک می باشد جابه جا می شوند در تعدادی دیگر نیز از چرخ های لاستیکی بزرگ و قدرتمند که شبیه به لاستیک هواپیما می باشد است.فاده می شود .
این نوع دستگاه های عمرانی نسبت به قابلیت ها و نیاز ها انتخاب و خریداری میشوند.این دستگاه ها دارای یک سیستم مکانیکی برای بلند کردن و جابجایی از طریق قلاب معلق از بازوی متحرک است.فاده میکند و به همین علت در صنایع ساختمان سازی و عمرانی است.فاده میشود.
نکته مهم برای انتخاب این قطعات این است. که باید به نوع و برند دستگاه توجه کنید زیرا سکشن هر بند و مدل تاور با یکدیگر متفاوت است. که این اختلاف نسبت به وزن مواد مصرفی بکار رفته در تاورکرین، نوع آهن ، نوع جوش و برش سکشن (سگمنت) میباشد.
به همین علت بعد از مدتی مختراعانی جمع شدند و تصمیم به ساخت و پیشرفته تر کردن اهرم های تعادلی کردند که بعد از مدتی به نتیجه رسیدند و توانستند وسیله ای به اسم جرثقیل برجی بسازند که مخصوص ساختمان ها و برج های مرتفع است. که این وسیله علاوه بر اینکه هزینه ها را کمتر کرد بلکه سرعت انجام و پایان دادن به پروژه ها را نیز کوتاه تر کرد.
اگر بخواهیم به ساختار کلی تاور کرین پی ببریم باید ابتدا به گوه های مختلف این جرثقیل برجی بپردازیم . کلیه جرثقیل های هوایی را میتوان به دسته بالارونده ، جرثقیل برجی ثابت و متحرک تقسیم کرد . اما ساختار تاور کرینها باید چند اصول را رعایت کنند :