قدرت بار برداری در این دستگاه ها نسبت به ساختار آنها میباشد که این کار هم توسط الکتروموتور انجام میشود و الکتروموتور به گیربکس و از گیربکس به درام یا همان وینچ متصل است. و توسط وینچ مقدار نیاز سیم بکسل تا ارتفاع مورد نیاز دستگاه و رابطی به نام هوک قلاب به بار متصل می گردد.
تیر مشبک پایه جرثقیل برج یا دکل بازو یا تیر اصلی جرثقیل پایه در پایین به یک بالشتک بتنی بزرگ که تکیه گاه تاورکرین است. پیچ شده است. و در بالا به دکلی متصل شده که به تاورکرین ارتفاع می بخشد. واحد چرخان دکل در بالای دکل، واحد چرخان که شامل چرخ دنده و موتور میباشد قرار دارد و اجازه می دهد تا تاورکرین بتواند به دور خود بچرخد.
تاورکرین (جرثقیل برجی) یک وسیله ثابت معمول در محل ساخت ساختمان های بزرگ است.. آنها وسایلی قوی با زیبایی ناشناخته هستند. تاورکرین ها اغلب تا فوت قد براشفته اند و از دور می توانند غیر قابل دسترسی باشند. کارگران ساختمانی از تاورکرین برای جابجایی آهن آلات ساختمانی ، بتون ، ابزارهای بزرگ شبیه ژنراتورها و قطعات مختلف وسیعی در دیگر مصالح ساختمانی است.فاده می کنند.
به همین علت این وسیله برای اولین بار با است.فاده از چوب توسط یونان باستان ساخته شد که با نیروی کارگران و نیروی حیوانات میتوانستند از آن وسیله است.فاده کنند که بعد ها این وسیله پیشرفته تر شد و برای ساخت آن هم از فولاد و چدن و آهن است.فاده شد.
اولین جرثقیل برجی (تاورکرین) به وسیله یونانیان باستان اختراع شد و با نیروی کارگران و چهارپایان کار خود را انجام می داد. این تاورکرین برای ساختن ساختمان های بلند در آن زمان مورد است.فاده قرار می گرفت و اجازه حمل اجسام سنگین به بالای بنای مورد نظر را ایجاد می کرد.