نکته مهم برای انتخاب این قطعات این است. که باید به نوع و برند دستگاه توجه کنید زیرا سکشن هر بند و مدل تاور با یکدیگر متفاوت است. که این اختلاف نسبت به وزن مواد مصرفی بکار رفته در تاورکرین، نوع آهن ، نوع جوش و برش سکشن (سگمنت) میباشد.
در اغلب موارد کابین اپراتور در بالای قسمت گردان قرار دارد ولی در برخی مدل ها کابین را روی فلش و یا بخش پایینی تاور کرین هم قرار می دهند. بستن بار و اتصال قلاب به بار، عموما توسط یک نفر که ریگر یا سیم بکسل انداز می باشد، انجام می گیرد. در بسیاری از موارد که اپراتور تاور کرین دید مناسبی روی بار ندارد و یا اینکه باربرداری در نقطه کور اپراتور انجام می گیرد، حضور ریگر آموزش دیده و مقید به اصول
قدرت باربرداری در تاور مبنی بر ساختار آنها می باشد که تا چه تناژی را میتواند از روی زمین بلند کند. این کار توسط الکترو موتور انجام می شود و الکترو موتور به گیربکس و از گیربکس به درام یا همان وینچ متصل است.. توسط وینچ مقدار نیاز سیم بکسل تا ارتفاع مورد نیاز دستگاه و رابطی به نام هوک قلاب به بار متصل می گردد. لازم به ذکر است. پس از راننده و فرمان هدایت، کلیه سیستم فوق توسط یک سری میکرو سوئیچ در حال کنترل است. تا دستگاه بار بیش از حد مجاز را ( تناژ ) از روی زمین بلند نکند و ایمنی دستگاه حفظ گردد . تمامی این مراحل به قدرت باربرداری یا تناژ دستگاه منصوب است..
احتمالا شما انواع این نوع دستگاه ها را در سطح شهر و در هنگام ساختمان های بزرگ یا برج ها دیده اید که با است.فاده از آن اجسام سنگین را از زمین به پشت بام ساختمان انتقال میدهند و علاوه بر این قابلیت جابجایی اجسام تا درجه را هم دارند.
این جرثقیل ها (تاور کرین) برای ساختمان های بلند طراحی شده اند و در داخل ساختمان در حال ساخت مستقر می شوند و به ساختمان نیز مهار می گردد. دکل جرثقیل که از میان طبقات عبور کرده تنها به سطحی کوچک (. تا مترمربع) در هر کف نیاز دارد .کار مهار دکل در سطح زمین به کمک طوق های فولادی مخصوص، قاب و گوه انجام می گیرد. برای بالا بردن دکل ثابت از وینچ که جزئی از سیستم جرثقیل است. است.فاده می گردد.