هنگان نصب اولیه این وسیله ، باید پایه های آن را طبق است.اندارد و اصولی که در دفترچه راهنما وجود دارد نصب کرد و همچنین نکته مهم است. که در زمان نصب ، کارشناس و ناظر باید در محل حضور داشته باشد تا تاییدیه را صادر کند و بتوان از دستگاه نصب شده است.فاده کرد.
اگر بخواهیم به ساختار کلی تاور کرین پی ببریم باید ابتدا به گوه های مختلف این جرثقیل برجی بپردازیم . کلیه جرثقیل های هوایی را میتوان به دسته بالارونده ، جرثقیل برجی ثابت و متحرک تقسیم کرد . اما ساختار تاور کرینها باید چند اصول را رعایت کنند :
بسیاری از حوادث جرثقیل های برجی نه به دلیل نقص فنی در تاور کرین بلکه به دلیل اشتباه ریگر در بستن درست بار و یا عدم ارتباط مناسب در حین بروز خطراتی مثل گیر کردن بخشی از بار به میلگردها یا بخشی از سازه در حال ساخت و وارد شدن شُک ناگهانی به فلش به دلیل باربرداری بیش از حد تعیین شده برای تاور کرین ها رخ می دهد. ارتباط بین ریگر و اپراتور تاور کرین اغلب از طریق بیسیم صورت می پذیرد ولی باید هر دو این افراد با علائم است.اندارد و قراردادی ریگری آشنا باشند تا در صورت قطع ارتباط یا صدای محیطی بیش از اندازه این امکان را داشته باشند تا به وسیله آن با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
نیروی محرکه جرثقیل، برق با ولتاژ بالاست و کابل برق رسان به یک قرقره فنردار متصل می شود تا با عقب آمدن جرثقیل کابل اضافی به داخل قرقره کشیده شود و بدین ترتیب خطر قطع یا گیر کردن توسط واگن چرخدار حمل جرثقیل بر روی ریل کاهش یابد. میزان ظرفیت باربری و تجهیزات بازوی متحرک جرثقیل سیار (تاور کرین)، مشابه جرثقیل های ثابت می باشد.
کسی که بتواند این دستگاه عظیم را کنترل کند ، راننده یا اپراتور تاور کرین نام دارد که قبل از هر کاری باید گواهینامه تاور کرین را بگیرد و همچنین مهارت و تجربه لازم را داشته باشد یا به طور خلاصه اپراتور تاور فردی است. که به کنترل جرثقیل برجی میپردازد و کار های مربوط به کنترل و انجام کار های ساختمانی را انجام میدهد.