طبق مبحث اصول نظام مهندسی ساختمان در مورد نصب آسانسور برای ساختمان ها، در ساختمان هایی با طول مسیر قائم حرکت بیش از متر از کف ورودی (یا معمولا بیش از طبقه)، نصب آسانسور الزامی می باشد و همین طور اگر تعداد طبقات به حد زیادتری باشد، معمولا دیگر نمی توان در زمان قطعی است.فاده از آسانسور را نادیده گرفت و یا از همه مهم تر اینکه در زمان قطع برق باید در نزدیک ترین محل ممکن آسانسور را تخلیه نمود.
نکته جالب توجه در رابطه با منبع تغذیه لاین اینتراکتیو این است. که است.فاده زیاد از باتری می تواند تاثیر زیادی در خرابی زودرس آن داشته باشد، اما اینورتر های یو پی اس های لاین اینتراکتیو معمولا به گونه ای طراحی می شوند که با وجود مشکل یا ایجاد خرابی از منبع برق ورودی AC تامین شود.
هر یک از این کلاس ها قابلیت متفاوتی را در حالت مختلف برق مانند قطعی، کاهش ولتاژ، نوسانات و غیره، از خود نشان می دهند، اما به طور کلی یو پی اسی که از نوع مستقل از ولتاژ و فرکانس باشد، بالاترین راندمان و عملکرد را در بین انواع دیگر دارد. دلیل آن هم این است. که کلاس طبقه بندی VFI هم می تواند از قطعی برق محافظت کند و هم ولتاژ و فرکانس مورد نیاز را تنظیم کند.
موتورهای کرکره برقی دارای دو نوع توبلار و ساید می باشند که موتورهای توبلار داخل محفظه کرکره برقی بوده و از ظاهر بهتری برخوردار هستند و اکثرا برای مناطق کم تردد مانند خانه ها به کار می روند، ولی موتورهای ساید خارج از محفظه کرکره برقی می باشند و به علت قدرت بالا، برای مکان های پر تردد مانند فروشگاه ها و اماکن اداری مناسب هستند. با توجه به موارد گفته شده، UPS مورد نیاز برای موتورهای کرکره برقی از نوع ساید، باید دارای قدرت بیشتری نسبت به UPSهای کرکره برقی از نوع موتور توبلار می باشد.
یک یو پی اس تعاملی خطی دارای مزیتی است. که به آن اجازه می دهد که نوسانات جزئی جریان برق مثل کاهش یا افزایش سطح ولتاژ را بدون تغییر و انتقال به باطری، اصلاح کند. یو پی اس لاین اینتراکتیو اینورتر را در خط نگه می دارد و مسیر جریان DC باتری را از حالت شارژ معمولی به جریان تامین در هنگام قطع برق، هدایت می کند. این یو پی اس دارای یک اتوترانسفورماتور است. که ولتاژ های بیش از حد بالا یا ولتاژ های کم شده را بدون نیاز به تعویض باتری، تنظیم می کند.