دستهبندی و تقسیم منهول ها را میتوان بر اساس یک فاکتور دیگر نیز انجام داد که میزان تحمل فشار و بار وارد شده بر آنها است.. در حقیقت منهول های عادی و آدمرو میتوانند تا . تن بار را تحمل کنند در حالی که منهول های کنترل ترافیک قادر هستند تن بار را تحمل کنند و بیشتر در خیابانها و کوچهها به کار گرفته میشوند. درپوش منهول ها نیز میتوانند انواع مختلفی داشته و در موقعیتهای مختلف است.فاده شوند. رایجترین درپوشهای منهول شامل درپوشهای آهنی با روکش چدن داکتیل، درپوشهای RECESSED و درپوشهای SOLID TOP هستند که هر کدام از ویژگیها و قابلیتهای منحصربهفردی برخوردارند.
.
همانگونه که منهولها میتوانند انواع متفاوتی داشته باشند روکشها و درپوشهای آنها نیز میتوانند انواع مختلفی داشته باشند. در اصل درپوشهای سنتی منهولها از جنس چدن، بتن و یا ترکیبی از آنها است. چراکه این مواد دوام بالایی دارند، ارزانقیمت هستند و از وزن بالایی نیز برخوردارند اما امروزه از مواد مختلفی همچون کامپوزیتها، فایبرگلاس و پلاستیک نیز برای تولید روکش و درپوش منهول است.فاده میشود. از جمله رایجترین درپوشهای منهول میتوان موارد زیر را عنوان کرد:
منهولهای بتنی نیز یکی از انواع منهولها است. که در مقایسه با منهولهای آجری مزیتهای متعددی دارد و در برابر فشار، ضربه و زلزله مقاومت بالاتری دارد اما هزینه ساخت آنها نیز بیشتر است. و تولید آنها به زمان بیشتری احتیاج دارد. این منهولها وزن بالایی دارند، حملونقل آنها سخت بوده و امکان نشت آب و فاضلاب به آنها وجود دارد. منهولهای بتنی گاهی با سپتیک تانکهای بتنی اشتباه گرفته میشوند در حالی که کاربردهای متفاوتی دارند و سپتیک تانکها بیشتر برای تصفیه مقدماتی فاضلاب است.فاده میشوند.
منهولها فقط مختص صنعت آب و فاضلاب نیستند هرچند که بیشتر در این صنعت به کار گرفته میشود. از منهول میتوان در صنایعی همچون برق و مخابرات نیز است.فاده کرد اما منهولهای فاضلابی به دلیل کاربردها و قابلیتهای ویژهتر همواره موردتوجهتر هستند.