این نوع منهولها حدود دو تا سه فوت یا - سانتیمتر عمق کم دارند و معمولاً در ابتدای راه مجرای فاضلاب یا زهکشی و در مناطقی که در معرض ترافیک سنگین نیستند است.فاده میشوند. این منهولها میتوانند برای کارهای تعمیرات و نگهداری مناسب باشند و با نام اتاقهای بازرسی نیز شناخته میشوند و از یک درپوش سبک برخوردارند.
ممکن است. افراد روزانه بارها از روی منهولها رد شده و یا آن را مشاهده کنند اما از میزان اهمیت آنها در زندگی شهری مطلع نباشند اما در اصل منهولها ایستگاههای آدمرو هستند که به کاربران اجازه دسترسی به نقاط مختلف، تعمیر و تغییرات و را میدهند. در ادامه مطلب بررسی میشود که
همانگونه که منهولها میتوانند انواع متفاوتی داشته باشند روکشها و درپوشهای آنها نیز میتوانند انواع مختلفی داشته باشند. در اصل درپوشهای سنتی منهولها از جنس چدن، بتن و یا ترکیبی از آنها است. چراکه این مواد دوام بالایی دارند، ارزانقیمت هستند و از وزن بالایی نیز برخوردارند اما امروزه از مواد مختلفی همچون کامپوزیتها، فایبرگلاس و پلاستیک نیز برای تولید روکش و درپوش منهول است.فاده میشود. از جمله رایجترین درپوشهای منهول میتوان موارد زیر را عنوان کرد:
منهولها فقط مختص صنعت آب و فاضلاب نیستند هرچند که بیشتر در این صنعت به کار گرفته میشود. از منهول میتوان در صنایعی همچون برق و مخابرات نیز است.فاده کرد اما منهولهای فاضلابی به دلیل کاربردها و قابلیتهای ویژهتر همواره موردتوجهتر هستند.
دستهبندی و تقسیم منهول ها را میتوان بر اساس یک فاکتور دیگر نیز انجام داد که میزان تحمل فشار و بار وارد شده بر آنها است.. در حقیقت منهول های عادی و آدمرو میتوانند تا . تن بار را تحمل کنند در حالی که منهول های کنترل ترافیک قادر هستند تن بار را تحمل کنند و بیشتر در خیابانها و کوچهها به کار گرفته میشوند. درپوش منهول ها نیز میتوانند انواع مختلفی داشته و در موقعیتهای مختلف است.فاده شوند. رایجترین درپوشهای منهول شامل درپوشهای آهنی با روکش چدن داکتیل، درپوشهای RECESSED و درپوشهای SOLID TOP هستند که هر کدام از ویژگیها و قابلیتهای منحصربهفردی برخوردارند.