بعضی از این رله ها دارای کلیدی هستند که برای دو حالت دستی و اتوماتیک طراحی شده اند، بدین مفهوم که در حالت دستی پس از قطع بیمتال باید دگمه ی RESET را فشار داد تا رله به حالت اول بازگردد. در حالت اتوماتیک رله پس از مدت زمان معینی به حالت اول باز می گردد.
در زمینه حفاظت در حوزه برق صنعتی؛ برای حفاظت از موتور های الکتریکی در مقابل اضافه بار (جریان) از بی متال ها یا همان رله های حرارتی است.فاده می شود. امّا اساس کار این رله های حرارتی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید افزود که؛ اساس کار بی متال ها بر اساس اختلاف ضریب انبساط حرارتی طولی دو فلز می باشد. (چطور؟) بدین ترتیب که بر اثر عبور جریان از بی متال، دو فلز به کار رفته در ساختار آن، گَرم می شوند و طول آنها افزایش می یابد. از آنجا ضریب انبساط طولی هر کدام از این دو فلز با دیگری متفاوت است. (یکی بیشتر از دیگری) در نتیجه فلز به سمتِ فلزی که ضریب انبساط طولی کمتری دارد منحرف می شود. در نتیجه مسیر عبور جریانِ کنتاکت ها باز و در پی آن مدار قطع می شود.
جریان عبوری در موتور، دو نوار موجود در بی متال را گرم میکند، دو فلز با سرعتهای متفاوتی منبسط میشوند و باعث میشود که نوار به طرف ضریب انبساط حرارتی کمتر خم شود. وقتی نوار خم میشود، یک کنتاکتور معمولاً بسته (NC) را فعال میکند و باعث باز شدن آن میشود. در نتیجه جریان فعلی موتور را متوقف خواهد شد. هنگامی که بی متال سرد شد و نوارهای فلزی به حالت عادی خود برگشتند، مدار به طور خودکار تنظیم مجدد میشود و موتور میتواند دوباره راهاندازی شود.
نوار دو فلزی دماسنج را با فلزات مختلف میسازند. در نتیجه، طول فلزات با نرخهای مختلف تغییر می کند. هنگامی که دما افزایش مییابد، نوار به سمت فلزی خم میشود، که دارای ضریب درجه حرارت پایین است.. هنگامی که دما کاهش مییابد، نوار به سمت فلزی خم میشود، که دارای ضریب درجه حرارت بالا است..
سایلنتر اگزوز در دیزل ژنراتور سایلنتر اگزوز در دیزل ژنراتور برای کاهش سطح صدا و حفظ کیفیت هوا است.فاده میشود. این سیستم شامل یک بدنه فلزی بندی و مواد جاذب صدا داخل آن میباشد. بهطور کلی، سایلنتر اگزوز دیزل ژنراتور موجب کاهش سطح صدای تولید شده توسط ژنراتور، بهخصوص در محیطهای حساس به نویز، مانند […]