یکی از نکات جالب در گیمپلی بازی این است. که وقتی شما از جاده خاکی به سنگفرش و یا آسفالت تغییر جهت میدهید لرزشهای ماشین نیز بر خلاف دو شماره قبلی تغییر خواهند کرد و متناسب با جاده حرکتی شما لرزش را احساس خواهید کرد و کدمسترز تلاش بسیار زیادی کرده است. تا حس درست و صحیحی را به کاربر القاء کند.
اولین نسخه این عنوان بازخورد بسیار خوبی در بین کاربران داشت که بیشتر به خاطر سبک شبیهسازی رانندگی رالی بود. اما در نسخه دوم کدمسترز تصمیم گرفت که سبک بازی را دچار تغییر و تحولات کند و به همین خاطر سبک بازی و البته خودروها را هم به سمت و سوی سبک آرکید (Arcade) سوق داد.
موسیقی بهکار گرفته شده در بازی که بنا بر اخبار منتشر شده در سایتهای اینترنتی تماما با لایسنس و مخصوص این بازی هستند به خوبی حس عظمت و بزرگی بازی را به کاربر القاء میکنند و هماهنگی موسیقی بازی و حال و هوای آن به خوبی در بازی خود را نشان میدهد.
با این اقدام کدمسترز، عاشقان سینهچاک Dirt دچار نارضایتی شدید شده و کامنتهای فراوانی در این مورد در صفحه فیسبوک این شرکت نوشته شد و ایمیلهای فراوانی نیز به سوی این شرکت روانه گردید تا در نهایت کدمسترز تصمیم گرفت که در نسخه سوم هر دو گروه آرکید و حرفهای را راضی نگاه داشته و تصمیم را بر عهده خود شما بگذارد که کدام سبک را دوست داشته باشید.
جنگلهای وسیع فنلاند با آن درختان وسیع و سرسبزش که غروب خورشید به زیباترین وجه در آن منعکس میشود و پوشش فراوان درختها به خوبی به کاربر حس جنگلهای انبوه را القا میکند که به همراه پیستهای بسیاز زیبای مونت کارلو با آن جزئیات فراوان و ریز با بافتهای درخشانش به خوبی شاهکار کد مسترز را با موتور گرافیکی Ego نشان میدهد.