آخرین روش دسته بندی انواع موتور سرو مربوط به سرعت حرکت و نحوه حرکت است.. همانطور که گفته شد این محصولات در دو دسته بندی اصلی یعنی مدل های سنکرون و آسنکرون در بازار به فروش میرسند. این دسته بندی معمولا برای موتور های ای سی مورد است.فاده قرار میگیرد. موتور های ای سی سرعت خود را با فرکانس منبع تعیین میکنند. زمانی که سرعت موتور با فرکانس یکسان باشد، موتور سنکرون است.. زمانی که سرعت با فرکانس یکسان نباشد، موتور آسنکرون میشود. توجه به این مسئله میتواند به صورت مستقیم پروژه شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. چرا که موتور های سنکرون به گونه ای طراحی شدهاند تا به شما اجازه مدیریت سرعت بر اساس فرکانس را بدهند.
مهم است. که هر بار یاتاقان ها را تعویض کنید زیرا آنها اغلب علت خرابی موتور هستند. ما فقط از یاتاقانهای باکیفیت است.فاده میکنیم که تمام مشخصات سازنده را برآورده میکند یا از آن فراتر میرود. پس از تعویض بلبرینگ، موتور دوباره مونتاژ میشود. در این قسمت همراستاسازی و فیدبک در مونتاژ بسیار مهم هستند
سرو موتورهای ساده از پتانسیومتر مقاومتی به جای انکودر در بخش حسگر برای تعیین موقعیت است.فاده میکنند. سرو موتور همیشه با سرعت کامل میچرخد یا متوقف میشود. این نوع سروموتور در کنترل حرکت صنعتی کاربرد زیادی ندارد، اما اساس سرووهای ساده و ارزان مورد است.فاده در مدل های رادیویی را تشکیل میدهد و با است.پر موتورها رقابت میکند. پتانسیومتر باعث ایجاد نویز الکتریکی و سایش در این سروو موتور ها می شود.
آنالیز بر اساس جریان کاری، کموتاسیون و چرخش روتور را میتوان به عنوان مهم ترین روش های دسته بندی این محصول شناسایی کرد. بر اساس چرخش روتور این محصولات در دو دسته بندی سنکرون یا آسنکرون در بازار به فروش میرسند. بر اساس دسته بندی کموتاسیون هم این محصولات در دو دسته بندی با جاروبک یا بدون جاروبک در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.
ابتدا صفحه محافظ پشتی و به دنبال آن محفظه انکودر و انکودر برداشته میشود، در حالی که کابل کشی با دقت جداسازی میگردد. سپس کلاهک انتهایی برداشته شده و روتور از است.اتور به بیرون کشیده می شود. در اینجا روتور و شفت به صورت بصری بازرسی و بررسی میشوند. سپس اقدام به برداشتن یاتاقان ها، هوزینگ، محفظه یاتاقان و همچنین ترمز میگردد.