گازهای اگزوز توسط ژنراتور از هر نوع موتور دیزلی یا گازوییلی خارج میشوند و شامل مواد شیمیایی به شدت سمی بودند که نیاز دارند بطور مناسبی مدیریت شوند. از اینرو، لازم است. تا سیستم اگزوز مناسبی وصل شوند تا ترتیب گازهای اگزوز را بدهند. اینجا نمیتوان تاکید کافی بر بقایای سمی مونوکسیدکربن داشت که یکی از متداولترین علل برای مرگ در مناطق تحت تاثیر طوفان بعد از آن است. که مردم تمایل دارند در مورد آن زمانی فکر میکنند که بسیار دیر شده است..
شروع عملکرد ژنراتورباطری محور است.. شارژر باطری باطری ژنراتور شارژ شده توسط عرضه نمودن آن با ولتاژ شناور دقیق است.. اگر ولتاژ شناور خیلی پایین است. باطری زیر شارژ حفظ خواهد شد. اگر ولتاژ شناور خیلی بالاست عمر باطری را کوتاه خواهد کرد. شارژر باطری معمولا از فولاد ضد زنگ برای جلوگیری از خوردگی ساخته شده است.. آنها همچنین کاملا اتوماتیک است. و نیاز به هر تنظیمی ساخته شده ندارد یا هر تنظیماتی تغییر کرده باشد. ولتاژ خروجی DC شارژر باطری مجموعهای از ٫ ولت در هر سلول است. که ولتاژ شناور دقیقی برای باتریهای اسیدی سربی است.. شارژر باطری ولتاژ خروجی ایزوله شده DC دارد که با کارکرد نرمال ژنراتور مداخله نمیکند.
یکی از مخترعان این نوع دستگاه، یک شخص آلمانی به نام ورنر وان زیمنس بود که ژنراتورهای بهبود یافته DC را در سال ۵ طراحی کرد و آن را داینامو نامید.چند سال بعد از اختراع این شخص، مدل های دیگر توسط مخترعان فرانسوی و انگلیسی ساخته شد.
هر نوع ژنراتور کاربرد خاص خود را دارد و به گونه ای کار می کند. ژنراتورها یا تولید برق می کنند و یا اینکه برق را ذخیره و در مواقع قطعی برق از آن است.فاده می کنند. وقتی که برق می رود و یا اختلال برق صورت می گیرد، ژنراتورها به کمک شما می آیند و تا زمانی که برق دوباره وصل شود، به شما کمک می کنند. برخی از ژنراتورها به صورت خودکار زمانی که برق می رود و یا اختلال به وجود می آید، فعال می شوند و برخی دیگر را باید به صورت دستی فعال کنید.
) مکان فلزی در مقابل پلاستیک: طراحی تمام فلزی دوام آلترناتور را تضمین میکند. مکان پلاستیکی با زمان تغییر شکل مییابد و باعث میشود تا اجزای متحرک آلترناتور بی حفاظ شوند. این سایش و پارگی را افزایش میدهد و مهمتر از آن برای کاربر خطرناک است..