ب- موتورهایی با والو بالاسری (OHV) در برابر موتورهای غیر OHV- موتورهای OHV از موتورهای دیگر متفاوت هستند در والو ورودی و خروجی موتور که در سر سیلندر موتور قراگرفته است. در مقابل بلوک موتوری که سوار شده است.. موتورهای OHV چندین مزیت نسبت به موتورهای دیگر دارد مانند:
الف- نوع سوخت مورد است.فاده- موتور ژنراتورها با انواعی از سوختها مانند دیزل، گازوییل، پروپان (در فرم مایع شده یا گاز)، یا گاز طبیعی کار میکنند. موتورهای کوچکتر معمولا با گازوییل کار میکنند در حالی که موتورهای بزرگتر با دیزل، پروپان مایع، گاز پروپان یا گاز طبیعی کار میکنند. موتورهای اصلی همچنین میتواند دوگانه سوز باشند یعنی هم با دیزل هم با گاز کار کنند.
موتور منبع ورودی انرژی مکانیکی به موتور ژنراتور است.. اندازه موتور بطور مستقیم متناسب با حداکثر توان خروجی عرضه شده است.. چندین فاکتور را نیاز است. که در ذهن داشته باشید در حالی که دارید موتور ژنراتور را بررسی میکنید. سازنده موتور باید برای رسیدن به خصوصیات کارکرد کامل موتور و برنامههای نگهداری مشاوره بدهد.
آلترناتور همچنین به نام genhead نیز شناخته شده است. که بخشی از ژنراتور است. که خروجی الکتریکی از ورودی مکانیکی عرضه شده توسط موتور را تولید میکند. آن شامل مونتاژ قطعات ثابت و متحرک روکشی شده در جایش است.. اجزا باهم کار میکنند و باعث حرکت نسبی بین میدانهای مغناطیسی و الکتریکی میشوند که به نوبه خود الکتریسیته تولید میکنند.
لولههای اگزوز معمولا از چدن، آهن نرم یا فولاد هستند. لولههای اگزوز معمولا به موتور با است.فاده از متصل کنندههای منعطف برای حداقل کردن لرزش و جلوگیری از صدمه به سیستم خروجی ژنراتور است.فاده میشوند. لوله اگزوز در خاتمه به فضای بیرون میرسند باید از طریق درها، پنجرهها و دیگر محلهای باز خانه یا ساختمان خارج شوند. باید تضمین کنید که سیستم اگزوز ژنراتور مرتبط با تجهیزات دیگری نیست. باید همچنین باید افراد معتبر مشاوره کنید که تعیین کنند که آیا کار ژنراتورتان نیاز به تایید قدرتهای محلی دارد تا تضمین کنند که مطابق با قوانین محلی برای اینکه در مقبل جریمهها و دیگر خطاها پشتیبانی شوند.