یکی از مخترعان این نوع دستگاه، یک شخص آلمانی به نام ورنر وان زیمنس بود که ژنراتورهای بهبود یافته DC را در سال ۵ طراحی کرد و آن را داینامو نامید.چند سال بعد از اختراع این شخص، مدل های دیگر توسط مخترعان فرانسوی و انگلیسی ساخته شد.
دیزل ژنراتور های پشتیبان برای هر مرکز بهداشتی و یا درمانی ضروری هستند. با توجه به انتقادات صورت گرفته به کارکرد این وسیله ها و موقعیتی که بیماران بیمارستان دارند قطع برق گزینه ی مناسبی نیست. برای سالهای طولانی ، بیمارستان های ارتش و عمومی به دستگاههای مولد برق در زمان قطعی برق نیاز داشته اند و نبود آن برای این مکان ها همچون یک بلای طبیعی است..
این سیکل ادامه میییابد تا اینکه ژنراتور شروع به تولید معادل ولتاژ خروجی برای ظرفیت عملکرد کامل است.. در نتیجه خروجی ژنراتور افزایش مییابد و تنظیم کننده ولتاز جریان DC کمتری تولید میکند. یکبار ژنراتور به ظرفیت کامل عملکرد میرسد که تنظیم کننده ولتاژ به میزان تعادلی میرسد و جریان DC کافی برای حفظ خروجی در سطح عملیاتی بالا حفظ کند. موقعی که شما باری را به ژنراتور اضافه میکنید ولتاژخروجی به مقدار کمی پایین میآید. این تنظیم کننده ولتاژ را در عمل برمی انگیزاند و سیکل بالایی شروع میکند. سیکل ادامه مییابد تا اینکه خروجی ژنراتور تا ظرفیت عملکردی کامل افزایش مییابد.
ژنراتور دستگاهی است. که برای تولید برق به کار می رود و انواع بسیار گسترده ای دارد. به طور کلی ژنراتور هم برای تولید برق از انرژی مکانیکی و هم برای ذخیره برق در زمان خاموشی کاربرد دارد. برخی از ژنراتورها با سوخت و برخی دیگر با ذخیره برق در باطری کار می کنند. اغلب ژنراتورها از قطعات یکسانی بهره می برند و در واقع در برخی از آن ها فقط قدرت و نوع قطعه تغییر پیدا می کند. ژنراتورها دستگاه هایی هستند که از اجزای جدانشدنی صنعت برق برای تولید انرژی به شمار می روند. این دستگاه ها در ابعاد بسیار مختلفی در صنایع وجود دارند و از دستگاه های غول پیکر در نیروگاه ها تا انواع کوچکتر و دیزلی برای است.فاده در کارخانه ها و کارگاه های کوچک و ادارات و بیمارستان ها را شامل می شوند.
گازهای اگزوز توسط ژنراتور از هر نوع موتور دیزلی یا گازوییلی خارج میشوند و شامل مواد شیمیایی به شدت سمی بودند که نیاز دارند بطور مناسبی مدیریت شوند. از اینرو، لازم است. تا سیستم اگزوز مناسبی وصل شوند تا ترتیب گازهای اگزوز را بدهند. اینجا نمیتوان تاکید کافی بر بقایای سمی مونوکسیدکربن داشت که یکی از متداولترین علل برای مرگ در مناطق تحت تاثیر طوفان بعد از آن است. که مردم تمایل دارند در مورد آن زمانی فکر میکنند که بسیار دیر شده است..