تا اواخر دهه ی تعداد کمی از هواپیماها از موتورهای دیزلی است.فاده می کردند. موتورهای دیزلی جدید قدرت بیشتری در مقایسه موتورهای جرقه ای دارند و بهره وری سوخت آنها بالاتر است.. دستگاههای قدیمی از سیستم جرقه زنی الکتریکی ، تزریق سوخت و سیستم پیچیده ی مدیریت موتور است.فاده می کردند که به مراتب کار آنها را از هواپیماهای جرقه ای آسان تر می کرد. هزینه ی سوخت دیزلی در مقایسه با سوخت بنزینی منجر به است.فاده ی آنها در هواپیماهای کوچک شد و اکنون چندین شرکت شروع به فروش موتورهای دیزلی برای این منظور کرده اند. کاربرد در آب موتورهای پر سرعت برای تراکتورها، کامیون، قایق های بادبانی ، اتوبوس، ماشینها، کمپرسورها و ژنراتورها است.فاده می شده است. . بزرگترین موتور دیزل برای برق کشتی ها در آبهای آزاد مورد است.فاده قرار گرفت. این موتورر بزرگ نیرویی بیش از کیلووات دارد و با نیرویی به اندازه تا دور د دقیه و در حدود ۵ متر بلندی شروع به کار میکند.
این دستگاه برای پاسخگویی به نیازهای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ طراحی شده است.. دیزل ها محصولاتی انقلابی هستند که نیرویی تمیز و مناسب برای شرکتها ، خانه ها و تجارت های کوچک را فراهم می آورند. کاهش هزینه ی برق پشتیبان و راحت تر کردن نصب ژنراتورها در این روزها بسیار متداول شده است.. معمولا شرکتها سود خود را زمانی که برق قطع می شود از دست می دهند. با توجه به تاثیر از دست دادن این سود ، اقتصاد سرمایه گذاری در نیروی برق آماده به کار (پشتیبان)بسیار پر اهمیت میباشد. بسیاری از ژنراتورهای مدرن برای رویارویی با نیروی برق مورد نیاز ضروری طراحی شده است.. این واحد به صورت ادامه دار نیروی الکتریکی را نظارت می کند و به صورت خودکار زمانی که برق قطع می شود شروع به کار میکنند. و زمانی که برق وصل شد خاموش می شود. در صنایع در پروسه های بحرانی ژنراتور ها می توانند برق مورد نیاز را برای همه یا قسمتهای انتخاب شده فراهم آورند. این کیفیت منجر به است.فاده گسترده این دیزل ها در همه ی برنامه های صنعتی، تجاری، تفریحی و … شده است.. امروزه بسیاری از بیمارستانها، هتل های پنج ستاره، مراکز توسعه ی تجاری، طرحهای تولیدی، ارتباطات ، مراکز اقتصادی ، مراکز داده, موارد اورژانسی ، صنایع بزرگ و کوچک به نیروی بدون قطع و دیزل ژنراتور پشتیبان نیاز دارند.
موتور منبع ورودی انرژی مکانیکی به موتور ژنراتور است.. اندازه موتور بطور مستقیم متناسب با حداکثر توان خروجی عرضه شده است.. چندین فاکتور را نیاز است. که در ذهن داشته باشید در حالی که دارید موتور ژنراتور را بررسی میکنید. سازنده موتور باید برای رسیدن به خصوصیات کارکرد کامل موتور و برنامههای نگهداری مشاوره بدهد.
کار ژنراتورهای مدرن امروز بر مبنای القای الکترومغناطیس کشف شده توسط مایکل فارادی در سال ۸ میباشد. فارادی کشف کرد که جریان بالای بار الکتریکی میتواند توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است. القا شود. این حرکت تفاوت ولتاژی را بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد میکند که در عوض باعث میشود بار الکتریکی جریان بیابد و جریان الکتریکی تولید شود.
این سیکل ادامه میییابد تا اینکه ژنراتور شروع به تولید معادل ولتاژ خروجی برای ظرفیت عملکرد کامل است.. در نتیجه خروجی ژنراتور افزایش مییابد و تنظیم کننده ولتاز جریان DC کمتری تولید میکند. یکبار ژنراتور به ظرفیت کامل عملکرد میرسد که تنظیم کننده ولتاژ به میزان تعادلی میرسد و جریان DC کافی برای حفظ خروجی در سطح عملیاتی بالا حفظ کند. موقعی که شما باری را به ژنراتور اضافه میکنید ولتاژخروجی به مقدار کمی پایین میآید. این تنظیم کننده ولتاژ را در عمل برمی انگیزاند و سیکل بالایی شروع میکند. سیکل ادامه مییابد تا اینکه خروجی ژنراتور تا ظرفیت عملکردی کامل افزایش مییابد.