الف- نوع سوخت مورد است.فاده- موتور ژنراتورها با انواعی از سوختها مانند دیزل، گازوییل، پروپان (در فرم مایع شده یا گاز)، یا گاز طبیعی کار میکنند. موتورهای کوچکتر معمولا با گازوییل کار میکنند در حالی که موتورهای بزرگتر با دیزل، پروپان مایع، گاز پروپان یا گاز طبیعی کار میکنند. موتورهای اصلی همچنین میتواند دوگانه سوز باشند یعنی هم با دیزل هم با گاز کار کنند.
گازهای اگزوز توسط ژنراتور از هر نوع موتور دیزلی یا گازوییلی خارج میشوند و شامل مواد شیمیایی به شدت سمی بودند که نیاز دارند بطور مناسبی مدیریت شوند. از اینرو، لازم است. تا سیستم اگزوز مناسبی وصل شوند تا ترتیب گازهای اگزوز را بدهند. اینجا نمیتوان تاکید کافی بر بقایای سمی مونوکسیدکربن داشت که یکی از متداولترین علل برای مرگ در مناطق تحت تاثیر طوفان بعد از آن است. که مردم تمایل دارند در مورد آن زمانی فکر میکنند که بسیار دیر شده است..
این سیکل ادامه میییابد تا اینکه ژنراتور شروع به تولید معادل ولتاژ خروجی برای ظرفیت عملکرد کامل است.. در نتیجه خروجی ژنراتور افزایش مییابد و تنظیم کننده ولتاز جریان DC کمتری تولید میکند. یکبار ژنراتور به ظرفیت کامل عملکرد میرسد که تنظیم کننده ولتاژ به میزان تعادلی میرسد و جریان DC کافی برای حفظ خروجی در سطح عملیاتی بالا حفظ کند. موقعی که شما باری را به ژنراتور اضافه میکنید ولتاژخروجی به مقدار کمی پایین میآید. این تنظیم کننده ولتاژ را در عمل برمی انگیزاند و سیکل بالایی شروع میکند. سیکل ادامه مییابد تا اینکه خروجی ژنراتور تا ظرفیت عملکردی کامل افزایش مییابد.
آب تازه یا خام گاهی اوقات به عنوان خنک کننده برای ژنراتورهاست، اما این اکثرا محدود به موقعیتهای خاصی مانند زنراتورهای کوچک کاربردهای شهری یا واحدهای بسیار بزرگ تا ۵ کیلووات و بالاتر میشود. هیدروژن گاهی اوقات به عنوان خنک کنندهای برای سیم پیچ است.اتور واحدهای بزرگ ژنراتور است.فاده میشوند، چون بسیار کاراتر در جذب گرما نسبت به هر خنک کننده دیگر است.. هیدروژن گرما را از بین میبرد و آن را از طریق تبادل گر گرمایی در مدار خنک کنندگی ثانویه هستند که شامل آب دمیرالیزه بعنوان خنک کننده است.. این که چرا ژنراتورهای بسیار بزرگ و کارخانجات نیروی کوچک اغلب برجهای سردکننده بزرگی کنار خودر دارند. برای همه کاربردهای معمول دیگر، هم مسکونی و هم صنعتی، رادیاتور است.اندارد و فنی روی ژنراتور وصل شده اند و به عنوان سیتم خنک کنندگی اولیه کار میکنند.
تانک سوخت معمولا ظرفیت کافی برای حفظ کارکرد تا ۸ ساعت را بطور متوسط دارد. در مورد واحدهای کوچک موتور ژنراتور، تانک سوخت قسمتی از پایه ژنراتور است. یا سوار بر روی چارچوب ژنراتور شده است.. برای کاربردهای تجاری، ممکن است. لازم باشد تا بطور مستقیم باشد و روی تانک سوخت خارجی نصب شده باشد.