هر نوع ژنراتور کاربرد خاص خود را دارد و به گونه ای کار می کند. ژنراتورها یا تولید برق می کنند و یا اینکه برق را ذخیره و در مواقع قطعی برق از آن است.فاده می کنند. وقتی که برق می رود و یا اختلال برق صورت می گیرد، ژنراتورها به کمک شما می آیند و تا زمانی که برق دوباره وصل شود، به شما کمک می کنند. برخی از ژنراتورها به صورت خودکار زمانی که برق می رود و یا اختلال به وجود می آید، فعال می شوند و برخی دیگر را باید به صورت دستی فعال کنید.
چون ژنراتور دارای قطعات محرک در موتورش ااست که نیاز است. تا روغنکاری برای تضمین عملیات دوام و نرم برای دوره زمانی طولانی است.. موتور موتور ژنراتور توسط روغن ذخیره شده در پمپ است.. باید سطح روغنکاری روغن هر ۸ ساعت کارکرد ژنراتور بررسی شود. باید همچنین برای هر نوع نشت روغنکاری و تغییر در روغنکاری در هر ۵ ساعت کارکرد ژنراتور است..
ژنراتور وسیلهای است. که انرژی مکانیکی به دست آمده از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی بعنوان خروجی تبدیل میکند. این مهم است. که درک کنیم که ژنراتور واقعا انرژی الکتریکی خلق نمیکند. در عوض، با است.فاده از انرژی مکانیکی عرضه شده و با ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم سیم پیچها در مدار الکتریکی، برق را به عنوان خروجی سیستم تولید خواهد کرد. این جریان، شارژ الکتریکی جریان الکتریکی عرضه شده توسط ژنراتور است.. مکانیسم ژنراتور را میتوان با درک کار پمپ آب فهمید که باعث جریان آب میشود، اما واقعا آبی ایجاد نمیکند و فقط آب جریان مییابد.
شروع عملکرد ژنراتورباطری محور است.. شارژر باطری باطری ژنراتور شارژ شده توسط عرضه نمودن آن با ولتاژ شناور دقیق است.. اگر ولتاژ شناور خیلی پایین است. باطری زیر شارژ حفظ خواهد شد. اگر ولتاژ شناور خیلی بالاست عمر باطری را کوتاه خواهد کرد. شارژر باطری معمولا از فولاد ضد زنگ برای جلوگیری از خوردگی ساخته شده است.. آنها همچنین کاملا اتوماتیک است. و نیاز به هر تنظیمی ساخته شده ندارد یا هر تنظیماتی تغییر کرده باشد. ولتاژ خروجی DC شارژر باطری مجموعهای از ٫ ولت در هر سلول است. که ولتاژ شناور دقیقی برای باتریهای اسیدی سربی است.. شارژر باطری ولتاژ خروجی ایزوله شده DC دارد که با کارکرد نرمال ژنراتور مداخله نمیکند.
گازهای اگزوز توسط ژنراتور از هر نوع موتور دیزلی یا گازوییلی خارج میشوند و شامل مواد شیمیایی به شدت سمی بودند که نیاز دارند بطور مناسبی مدیریت شوند. از اینرو، لازم است. تا سیستم اگزوز مناسبی وصل شوند تا ترتیب گازهای اگزوز را بدهند. اینجا نمیتوان تاکید کافی بر بقایای سمی مونوکسیدکربن داشت که یکی از متداولترین علل برای مرگ در مناطق تحت تاثیر طوفان بعد از آن است. که مردم تمایل دارند در مورد آن زمانی فکر میکنند که بسیار دیر شده است..