) یکسوکنندههای چرخشی: تبدیل جریان AC به جریان DC- این یکسوکننده جریان AC توسط سیم پیچهای یکسوکننده تولید میشوند و به جریان DC تبدیل میشود. این جریان DC منتهی به روتور/آرماتور است. که میدان الکترومغناطیسی است. است. بعلاوه میدان مغناطیس چرخشی روتور/آرماتور.
) تنظیم کننده ولتاژ: تبدیل ولتاژ AC به جریان DC – تنظیم کننده ولتاژ را از بخش کوچکی از خروجی ولتاژ AC ژنراتور است. و به جریان DC تبدیل میکند. تنظیم کننده ولتاژ سپس جریان DC را تغذیه میکند که به عنوان سیم پیچ ثانویه است.اتور است. که به عنوان سیم پیچ محرک شناخته شده است..
تانک سوخت معمولا ظرفیت کافی برای حفظ کارکرد تا ۸ ساعت را بطور متوسط دارد. در مورد واحدهای کوچک موتور ژنراتور، تانک سوخت قسمتی از پایه ژنراتور است. یا سوار بر روی چارچوب ژنراتور شده است.. برای کاربردهای تجاری، ممکن است. لازم باشد تا بطور مستقیم باشد و روی تانک سوخت خارجی نصب شده باشد.
کار ژنراتورهای مدرن امروز بر مبنای القای الکترومغناطیس کشف شده توسط مایکل فارادی در سال ۸ میباشد. فارادی کشف کرد که جریان بالای بار الکتریکی میتواند توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است. القا شود. این حرکت تفاوت ولتاژی را بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد میکند که در عوض باعث میشود بار الکتریکی جریان بیابد و جریان الکتریکی تولید شود.
موارد کاربرد دیزل ژنراتور ها : دو گروه از دیزل ژنراتور ها وجود دارند : دو زمانه و چهار زمانه ، که معمولا از گروه چهار زمانه به دلیل قدرت بیشترش در مقایسه ی با دو زمانه ها است.فاده می شود. به طور معمول گروههایی از سیلندرها در مضربی از دو است.فاده می شوند اگرچه می توان از هر کدام از این سیلندرها برای قرار گرفتن در میل لنگ به منظور جلوگیری از لرزش و حفظ تعادل است.فاده کرد. ژنراتور ها معمولا به صورت تک فاز و یا سه فاز است.فاده می شوند. در اکثر مصارف خانگی از تک فاز و در مصارف صنعتی و تجازی از سه فاز. دیزل ژنراتور ها معمولا برای مصارف دائمی و کم هزینه بسیار مناسب می باشند. دیزل های مدرن معمولا کم صدا و نگهداری انها آسان است..