تانک سوخت معمولا ظرفیت کافی برای حفظ کارکرد تا ۸ ساعت را بطور متوسط دارد. در مورد واحدهای کوچک موتور ژنراتور، تانک سوخت قسمتی از پایه ژنراتور است. یا سوار بر روی چارچوب ژنراتور شده است.. برای کاربردهای تجاری، ممکن است. لازم باشد تا بطور مستقیم باشد و روی تانک سوخت خارجی نصب شده باشد.
الف- نوع سوخت مورد است.فاده- موتور ژنراتورها با انواعی از سوختها مانند دیزل، گازوییل، پروپان (در فرم مایع شده یا گاز)، یا گاز طبیعی کار میکنند. موتورهای کوچکتر معمولا با گازوییل کار میکنند در حالی که موتورهای بزرگتر با دیزل، پروپان مایع، گاز پروپان یا گاز طبیعی کار میکنند. موتورهای اصلی همچنین میتواند دوگانه سوز باشند یعنی هم با دیزل هم با گاز کار کنند.
چون ژنراتور دارای قطعات محرک در موتورش ااست که نیاز است. تا روغنکاری برای تضمین عملیات دوام و نرم برای دوره زمانی طولانی است.. موتور موتور ژنراتور توسط روغن ذخیره شده در پمپ است.. باید سطح روغنکاری روغن هر ۸ ساعت کارکرد ژنراتور بررسی شود. باید همچنین برای هر نوع نشت روغنکاری و تغییر در روغنکاری در هر ۵ ساعت کارکرد ژنراتور است..
این دستگاه برای پاسخگویی به نیازهای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ طراحی شده است.. دیزل ها محصولاتی انقلابی هستند که نیرویی تمیز و مناسب برای شرکتها ، خانه ها و تجارت های کوچک را فراهم می آورند. کاهش هزینه ی برق پشتیبان و راحت تر کردن نصب ژنراتورها در این روزها بسیار متداول شده است.. معمولا شرکتها سود خود را زمانی که برق قطع می شود از دست می دهند. با توجه به تاثیر از دست دادن این سود ، اقتصاد سرمایه گذاری در نیروی برق آماده به کار (پشتیبان)بسیار پر اهمیت میباشد. بسیاری از ژنراتورهای مدرن برای رویارویی با نیروی برق مورد نیاز ضروری طراحی شده است.. این واحد به صورت ادامه دار نیروی الکتریکی را نظارت می کند و به صورت خودکار زمانی که برق قطع می شود شروع به کار میکنند. و زمانی که برق وصل شد خاموش می شود. در صنایع در پروسه های بحرانی ژنراتور ها می توانند برق مورد نیاز را برای همه یا قسمتهای انتخاب شده فراهم آورند. این کیفیت منجر به است.فاده گسترده این دیزل ها در همه ی برنامه های صنعتی، تجاری، تفریحی و … شده است.. امروزه بسیاری از بیمارستانها، هتل های پنج ستاره، مراکز توسعه ی تجاری، طرحهای تولیدی، ارتباطات ، مراکز اقتصادی ، مراکز داده, موارد اورژانسی ، صنایع بزرگ و کوچک به نیروی بدون قطع و دیزل ژنراتور پشتیبان نیاز دارند.
ج- قالب آهن در سیلندر موتور (CIS) CIS آستری در موتور سیلندر است.. آن ساییدگی و پارگی را کاهش میدهد و دوام موتور را تضمین میکند. اکثر موتورهای OHV با CIS تجهیز شده اند، اما لازم است. تا برای این ویژگی در موتور ژنراتور بررسی شود. CIS خصوصیت گرانی نیست، اما نقشی مهم در دوام پذیری موتور بازی میکند به ویژه اگر نیاز باشد تا ژنراتور را اغلب برای مدت زمان طولانی است.فاده کنید.