) تنظیم کننده ولتاژ: تبدیل ولتاژ AC به جریان DC – تنظیم کننده ولتاژ را از بخش کوچکی از خروجی ولتاژ AC ژنراتور است. و به جریان DC تبدیل میکند. تنظیم کننده ولتاژ سپس جریان DC را تغذیه میکند که به عنوان سیم پیچ ثانویه است.اتور است. که به عنوان سیم پیچ محرک شناخته شده است..
گازهای اگزوز توسط ژنراتور از هر نوع موتور دیزلی یا گازوییلی خارج میشوند و شامل مواد شیمیایی به شدت سمی بودند که نیاز دارند بطور مناسبی مدیریت شوند. از اینرو، لازم است. تا سیستم اگزوز مناسبی وصل شوند تا ترتیب گازهای اگزوز را بدهند. اینجا نمیتوان تاکید کافی بر بقایای سمی مونوکسیدکربن داشت که یکی از متداولترین علل برای مرگ در مناطق تحت تاثیر طوفان بعد از آن است. که مردم تمایل دارند در مورد آن زمانی فکر میکنند که بسیار دیر شده است..
ب- موتورهایی با والو بالاسری (OHV) در برابر موتورهای غیر OHV- موتورهای OHV از موتورهای دیگر متفاوت هستند در والو ورودی و خروجی موتور که در سر سیلندر موتور قراگرفته است. در مقابل بلوک موتوری که سوار شده است.. موتورهای OHV چندین مزیت نسبت به موتورهای دیگر دارد مانند:
موارد کاربرد دیزل ژنراتور ها : دو گروه از دیزل ژنراتور ها وجود دارند : دو زمانه و چهار زمانه ، که معمولا از گروه چهار زمانه به دلیل قدرت بیشترش در مقایسه ی با دو زمانه ها است.فاده می شود. به طور معمول گروههایی از سیلندرها در مضربی از دو است.فاده می شوند اگرچه می توان از هر کدام از این سیلندرها برای قرار گرفتن در میل لنگ به منظور جلوگیری از لرزش و حفظ تعادل است.فاده کرد. ژنراتور ها معمولا به صورت تک فاز و یا سه فاز است.فاده می شوند. در اکثر مصارف خانگی از تک فاز و در مصارف صنعتی و تجازی از سه فاز. دیزل ژنراتور ها معمولا برای مصارف دائمی و کم هزینه بسیار مناسب می باشند. دیزل های مدرن معمولا کم صدا و نگهداری انها آسان است..
چون ژنراتور دارای قطعات محرک در موتورش ااست که نیاز است. تا روغنکاری برای تضمین عملیات دوام و نرم برای دوره زمانی طولانی است.. موتور موتور ژنراتور توسط روغن ذخیره شده در پمپ است.. باید سطح روغنکاری روغن هر ۸ ساعت کارکرد ژنراتور بررسی شود. باید همچنین برای هر نوع نشت روغنکاری و تغییر در روغنکاری در هر ۵ ساعت کارکرد ژنراتور است..