این نوع از انواع پمپ روغن که به پمپ روغن چرخاننده نیز معروف است.، دارای یک چرخ دنده مرکزی است. که درون یک روتور چرخش مینماید. لوپ چرخش چرخ دنده داخلی کمتر از بیرونی است. و همچنین کمی خارج از مرکز روتور نیز نصب شده است.. روتور بیرونی تحت تاثیر چرخ دنده داخلی تا درصد سرعت چرخش آن میچرخد. این چرخش باعث ایجاد فشار روغن شده و آن را در سیستم جاری میسازد.
بعد از ورود روغن به پمپ حالا نوبت به سیستم خنک کننده میرسد. خنک کننده نقش خنک کردن روغن را به عهده دارند؛ زیرا در یک چرخه، ممکن است. دمای روغن به شدن افزایش پیدا کند و عملا همان کارکرد اصلی را از آن دریافت نکنیم. بعد از خنک شدن نیز نوبت به پمپاژ روغن به قطعات میرسد. اصلیترین پمپ روغن موجود در خودرو در داخل سیلندر قرار گرفته است.. روغن پمپاژ شده از این اویل پمپ به داخل سیلندر، فضای دیوار آن و رینگ پیستونها را آببندی کرده و مانع از خروج هوای فشرده از آن میگردد که این مهم میتواند تاثیر بسیار زیادی روی بالاتر بردن راندمان موتور داشته باشد. فشار روغن بالای ایجاد شده توسط پمپ روغن در قطعاتی مانند میل لنگ میتواند تا و حتی psi هم برسد.
شرایط محیطی نامطلوب، سرعت چرخش بالا و سطوح فشار و همچنین مواد تشکیل دهنده رسانه خورنده، الزامات مورد نیازی را برای فناوری آب بندی مورد است.فاده در تولید دریایی و انتقال بعدی نفت و گاز ایجاد می کند. نه تنها این، بلکه در بسیاری از موارد مخلوط های بسیار ساینده نفت خام، آب، گاز و شن و ماسه باعث سایش بالایی می شود. Sealmatic خود را با مهر و موم های مکانیکی سنگین خود با اجزای آب بند نوآورانه و سفارشی با سطوح آب بندی با است.حکام بالا ثابت کرده است. که عمر طولانی تری را حتی در پمپ های با فشار زیاد تضمین می کند.
سعی کردیم تا خیلی ساده و روان برای شما توضیح دهیم که اویل پمپ چیست و پمپ روغن چه نقشی در خودرو دارد. اما موضوع مهم اینجاست که این قطعه در خودروهای امروزی چگونه کار میکند. در واقع باید به زبان خود خودرو و کمی تخصصیتر نیز درباره آن با شما صحبت کنیم. قبل از ورود روغن به پمپ یک صافی وجود دارد که به صافی روغن معروف است.. همان طور که میدانید
سومین مدل از انواع اویل پمپ به پمپ روغن داخلی یا خارجی نیز معروف است. و در جلوی درب موتور نصب میشود. عملکرد کلی این مدل شبیه به مدل روتوری است. و حرکت چرخ دنده داخلی درون یک روتور باعث ایجاد فشار روغن در آن میگردد. با توجه به اینکه این مدل مستقیماً روی میل لنگ نصب میشود، سرعت و فشار بیشتری را نیز در آن شاهد خواهیم بود. البته در این مدل روغن برای رسیدن به پمپ باید مسافت بیت رسال طی کند که میتواند باعث کند شدن جریان روغن در سیستم کلی خودرو در دوره اول چرخش و شروع است.ارت خودرو گردد.