implementation consultation rectifier In qarchak Industrial City

rectifier-1
rectifier-2

Presentation of businesses
You can introduce your business services or products in this section.
For this purpose, be in touch with us.



یکی دیگر از این حوزه‌ها که در راستای همان رکتیفایرهای فرکانس بالا قرار می‌گیرد، طراحی یکسوکننده‌های بسیار کوچک می‌باشد، در این دستگاه‌ها نیز فرکانس کاری بالا است.، یکی از پروژه‌های تحقیقاتی مطرح در این زمینه Unimolecular rectifier نام دارد.

رکتیفایر یا یکسو ساز تنها اجازه می‌دهد جریان از یک سمت عبور کند و همین ویژگی باعث می‌شود تا جریان‌های AC نتوانند به‌صورت کامل از رکتیفایر عبور نمایند. در واقع با قرار دادن یک دیود معمولی در مسیر جریان AC (ساده‌ترین نوع رکتیفایر؛ &#;نیم موج&#;) و با توجه به جهت قرار گرفتن آن می‌توانیم نیم سیکل منفی یا مثبت موج متناوب را حذف کرده و در خروجی تنها نیم سیکل‌هایی که هم‌جهت با دیود باشند را داشته باشیم.

شاید باورش سخت باشد ولی یکی از کاربردهای دیگر رکتیفایر است.فاده در مبدل‌های DC – DC می‌باشد، به این شکل که ابتدا ولتاژ DC به ولتاژ AC توسط یک اینورتر تبدیل شده و سپس سطح ولتاژ طبق نیاز ما توسط یک ترانسفورماتور تنظیم می‌شود، درنهایت خروجی ترانسفورماتور مجددا به ولتاژ DC تبدیل می‌گردد. این فرآیند زمانی که هزینه تهیه یک مبدل توان بالای DC به DC منطقی نباشد انجام می‌پذیرد.



( implementation consultation ) `s other