مدارس گوناگون با کیفیت آموزشی بالا و فضای آموزشی وسیع، مدارس دولتی و غیر دولتی، زمینهای ورزشی و زمینهای بازی مناسب کودکان و تمامی شعب بانکهای مورد نیاز شما، مراکز درمانی شبانه روزی و داروخانه و تعداد محدودی مطب تخصصی به شما خدمات اولیه پزشکی را خواهد داد.
ارتباط مستقیم با مترو وجود ندارد. علی رغم چهار بانده شدن جاده ارتباطی با تهران (محور چیتگر- شهریار) هنوز در شروع و پایان ساعات کاری ترافیک سنگین مشاهده می شود. البته پروژه شش بانده کردن این محور و ایجاد تقاطع غیر همسطح در مهمترین گلوگاه آن در حال اجرا است. و همچنین برنامه اتصال بزرگراه شش بانده شهریار- کرج به اتوبان تهران کرج در محل گرمدره نیز در حال پیشرفت می باشد.
رعایت نسبتا مناسب است.انداردهای ساختمانهای مسکونی: منازل مسکونی عموما از نور گیر و تهویه مناسب برخوردار بوده (اغلب از دو طرف و بعضا از سه طرف با فضای باز در ارتباط هستند و است.فاده از پاسیو برای نورگیر ندرتا در بعضی ویلاها مشاهده می شود). برخورداری از تراس، انباری و پارکینگ (حد اقل به صورت غیر مسقف) عمومیت دارد. واحدهای دارای زیر بنای کمتر از متر در اقلیت و کمتر از دو خواب کمیاب هستند.
اولین موتور بنزینی به دست نیکولاس آگوست اتو در سال ساخته شد. طراحی موتور های بنزینی بصورتی است. که نیروی محرکه خود را از احتراق سوخت درون سیلندر بدست می آورند. در اکثر موتور های بنزینی، سوخت و هوا قبل از ورود به سیلندر با هم ترکیب شده سپس وارد محفظه احتراق می شوند، این فرآیند در قسمتی بنام انژکتور انجام می شود و با توجه به هزینه های بالای نصب انژکتور در موتور های تک سیلندری معمولا از کاربراتور است.فاده می شود.
سوپاپ ها زمان بندی شده اند تا پس از کاهش محسوس فشار سیلندر، شروع به باز شدن به سمت انتهای کورس قدرت کنند. دریچه های ورودی در دیواره سیلندر پس از اینکه دریچه اگزوز فشار سیلندر به فشار ورودی تولید شده توسط دمنده را کاهش می دهد، شروع به باز شدن می کنند.
صفحه بالایی پیستون به گونه ای طراحی شده است. که یک انحراف ساز یا موج گیر (بافل) ایجاد کند که بار تازه را در سمت ورودی سیلندر به سمت بالا و سپس در سمت اگزوز به سمت پایین هدایت می کند، بنابراین گازهای مصرف شده چرخه قبلی را از طریق دریچه اگزوز به بیرون هدایت می کند.
مخلوط سوخت توسط کاربراتور تامین می شود و از طریق یک دریچه ورودی در یکی از صفحات انتهایی محفظه وارد محفظه های احتراق می شود. یک خروجی اگزوز در یکی از طرف های صاف دیواره بدنه تشکیل می شود و یک شمع جرقه زن در یک محفظه قرار دارد که از طریق یک گلوی کوچک در طرف مقابل دیواره بدنه با محفظه ها ارتباط برقرار می کند.
برای خرید موتور تک سمپاش بنزینی یا دیزلی می بایست به مزایا و معایت هر یک از موتور تک ها دقت نمود. به عنوان مثال موتورتک دیزلی برای سمپاش های موتوری باعث داغ نکردن در ساعات کاری بالا، قدرت بالا، سوخت ارزان و گشتاور بالاتر می باشند. همچنین از معایب این موتور می شود به قیمت بالاتر از موتورهای بنزینی اشاره کرد که این امر باعث افزایش قیمت تمام شده ی سمپاش شما خواهد شد. از معایب دیگر موتور دیزلی وزن بالای آن ها هست که با اضافه شدن پمپ و شاسی کل دستگاه سمپاش سنگین خواهد بود و امکان جا به جایی نخواهد داشت. همه ی این موارد در قیمت موتور تک سمپاش تاثیرگذار خواهند بود.