به طور کلی میتوان گفت همه فازهای این شهر از امکانات رفاهی خوبی برخوردار هستند، مدارس، مراکز آموزشی در زمینههای مختلف، مغازهها و واحدهای تجاری و فروشگاهی مختلف جهت تأمین همه نیازهای زندگی شهروندان، مراکز تجاری، درمانی، ورزشی و همچنین چندین مسجد و حسینیه برای شهروندان ساخته شده است.. در ضمن انواع مشاغل و فعالیتها در حوزههای گوناگون در داخل شهر جدید اندیشه، مشغول به فعالیت هستند و به طور معمول برای رفع اکثر نیازهای روزمره، نیازی به خروج از شهر اندیشه برایتان وجود نخواهد داشت.
نقشه اندیشه شبیه به مثلث است.. اضلاع جنوبی و غربی آن هریک در حدود ۵ کیلومتر و ضلع شمالی شرقی آن حدودا کیلومتر طول دارند. از غرب همجوار با فردیس کرج از جنوب محدود به جاده ملارد ـ شهریار و از شرق محدود به جاده شهریار ـ کرج می شود. البته قسمت هایی از شهرهای شهریار و کرج (شهرک های صدف و کوثر) در این محدوده قرار دارند، لذا گاهی تسامحا جزو اندیشه معرفی می شوند.
و اما فاز چهار، منطقه خانه های ویلایی البته با قیمتی کمتر از ویلاهای فاز سه است. و همینطور خانه های سازمانی که چند سال از عمر آنها می گذرد و تقریبا به تعادل قیمت رسیده اند و شاید برای سرمایه گذاران بخش مسکن چندان مناسب نباشند.
با توجه به نیاز به ساخت مسیرهای دسترسی به میادین نفت و گاز جهت است.حصال، حمل مصالح سنتی جهت ایجاد بستر نیازمند زمان و هزینه زیادی خواهد بود. لذا ساخت مسیرهای دسترسی با است.فاده از ژئوگرید بسیار بهتر، سریعتر و ارزان تر خواهد بود.
محاسبه حجم خاکبرداری و خاکریزی همیشه با مقداری خطا همراه است.. عوامل دستگاهی، عوامل انسان و عوامل طبیعی در نقشهبرداری به عنوان منشا اصلی خطای این محاسبات در نظر گرفته میشوند. علاوه بر این خطاها، طراحان باید تاثیر عملیات خاکی بر روی احجام خاک را نیز در نظر بگیرند. این احجام عبارت هستند از:
یکی از روشهای محاسبه حجم عملیات خاکی، است.فاده از نرم افزارهای تخصصی طراحی است.. نوع نرم افزار مورد است.فاده به روش برداشت نقاط محل بستگی دارد. به عنوان مثال، در صورت است.فاده از دوربینهای نقشهبرداری، نرم افزار «سیویل تری دی» (Civil
«دامپ تراک» (Dump Truck)، کامیون بسیار بزرگی است. که تقریبا در تمام پروژههای عمرانی بزرگ مورد است.فاده قرار میگیرد. با وجود عملکرد محدود این ماشین آلات، بخش عمده جابجایی و تخلیه انواع مواد سنگین بر عهده دامپ تراک است.. این ماشین آلات سنگین دارای ابعاد مختلف با ظرفیتهای باربری متنوع و قابلیت طی مسافتهای طولانی هستند. همین موضوع، آنها را به پایه ثابت پروژههای عمرانی و معدنی تبدیل میکند. کابرد دامپ تراک بیشتر در پروژههای راهسازی و معدنی است.. برای پروژههای کوچکتر با حجم خاکبرداری کمتر از کامیونهای معمولی است.فاده میشود.
با توجه به کیفیت خاک لایههای زیرین، امکان برداشت یا پایدارسازی آنها وجود دارد. در صورت غیر اقتصادی بودن خاکبرداری لایههای زیرین و احتمال تحکیم آنها، زوشهای زهکشی (مانند اجرای ستون شنی) مورد است.فاده قرار میگیرند. زهکشی خاک با کاهش سطح آب زیرزمینی و