مشاوره و اجرا اجرای متراکم سازی در شهر ری

Condensation implementation-1
Condensation implementation-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


تا اینجا که متوجه شدیم شهر ری کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد، حال می‌خواهیم بدانیم چطور از تهران به شهر ری برویم؟ اگر از تهران به مشهد یا بالعکس با قطار سفر کرده باشید، در مسیر خود از شهر ری نیز گذر کرده‌اید. علاوه بر این شهر ری در مسیر راه آهن تهران – بندرترکمن نیز قرار دارد.

در دوران ایران باستان یا همان پیش از اسلام، شهر ری یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار ایران به حساب می‌آمد اما هیج وقت به عنوان پایتخت ایران انتخاب نشد. شخصی به نام ابن حوقل نقل می‌کند که شهر ری، علی رغم بزرگ‌تر بودن نیشابور، پس از بغداد دومین شهر آباد در مناطق شرق محسوب می‌شده است.. در کتب تاریخی و میان مورخان، بر سر بنا کننده شهر ری اختلافات زیادی وجود دارد.

در کوه سرسره که چشمه علی از پای آن جاری می‌شود نیز نقوش برجسته و کتیبه‌های شکار شیر فتحعلی شاه قاجار دیده می‌شد که سال‌ها پیش به علت است.خراج سنگ معدن، توسط کارخانه سیمان ری تخریب شد. این نقوش در ابتدا متعلق به تصویر پادشاهان ساسانی بوده است. که بعدها به دستور فتحعلی شاه محو و تصویر خودش جایگزین آن شد.


«غلتک چرخ صاف» (Smooth Wheel Roller)، یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین ماشین آلات سنگین مورد است.فاده برای تراکم خاک در پروژه‌های راه‌سازی و سدسازی است.. این دستگاه با اعمال فشار ثقلی توسط وزن غلتک، خاک زیر خود را متراکم می‌کند. غلتک های چرخ فولادی صاف برای تراکم خاک‌های دانه‌ای و بستر درشت دانه مسیر جاده‌ها، پیاده‌روها و فرودگاه‌ها مناسب است..

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که تولید متراکم کننده سانتریفیوژ پرفشار سرعت بالا، مانع خروج حجم زیادی ارز از کشور شده است.، گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان مشخصا می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، در صرفه جویی ارزی نیز نقش بسزایی ایجاد کند.

«تراکم انفجاری» (Explosive Compaction یا Blast Densification)، یکی دیگر از روش‌های تراکم عمیق خاک است.. در این روش، لایه‌ای از سطح زمین، چالزنی و خرجگذاری می‌شود. انفجار تاخیری چال‌ها، ارتعاش زمین و اعمال بار چرخه‌ای را به همراه دارد. این شرایط بارگذاری، پیوند بین ذرات را از بین می‌برد و فشار آب منفذی را افزایش می‌دهد. با افزایش فشار آب منفذی اضافی،



( مشاوره و اجرا ) های دیگر