نورپردازی اماکن آموزشی در شرق تهران ( مشاوره و اجرا )

Lighting of educational places-1
Lighting of educational places-2



محله های شرق تهران واقع در منطقه یکی از مشهور ترین محله ها در تهران می باشند که می توان گفت بخشی از شمال تهران را نیز در بر گرفته اند. به بیان بهتر باید گفت که منطقه در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد وبیشترین محله های شرق تهران را شامل می شود. اما جالب است. بدانید که این منطقه، جزء مناطق وسیع شهر تهران می باشد که بخشی از آن جزو محدوده ی شمیرانات است.ان تهران نیز می باشد.

محله های شرق تهران که در منطقه قرار دارند، از مزایای بسیار زیادی برخوردارند که از جمله این مزایا می توان به دسترسی آسان به مترو و خطوط بی آر تی، وجود خطوط اتوبوسی بسیار زیاد و همچنین تاکسی های متعدد در تمامی محله های منطقه تهران. 

یکی دیگر از محله های شرق تهران که بیشتر به دلیل خوشگذرانی و تسهیل رفت و آمد رجال سیاسی دوران قاجار به شکل امروزی در آمده است.. خیابان پیروزی که پیش از این به آن خیابان دوشان تپه یا فرح آباد نیز گفته می شد در زمان ناصرالدین شاه و به منظور ایجاد دسترسی به شکارگاه و کاخ دوشان تپه راه اندازی شد. این محله که از اصلی ترین شاه راه های شرق تهران به حساب می آید نقش بسیار مهمی در انقلاب اسلامی بازی کرد، میدان ژاله آن که امروزه از آن به عنوان میدان شهدا یاد می‌شود به عنوان سمبل انقلاب اسلامی به حساب می آید.


نورپردازی در هر فضایی می تواند نقش تاثیرگذاری بر عملکرد عناصر مختلف محیط داشته باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است.. انتخاب نورپردازی درست و اصولی می تواند محیط مورد نظر شما را جذاب و کاربردی کرده و یا بالعکس نقش منفی در است.فاده از محیط داشته باشد. حال می خواهیم نقش نورپردازی در فضاهای آموزشی را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی یکی از اهداف

تراکم قدرت نورپردازی یا LDP، مقدار انرژی مورد است.فاده برای روشنایی در هر واحد سطح در ساختمان است.. در ایالات متحده، LPD با وات در هر فوت مربع اندازه‌گیری می‌شود. در اندازه‌گیری، وات شامل تمام انرژی مصرف شده توسط چراغ‌های نوری، بالاست‌ها یا درایورها، کنترلرها، ترانسفورماتورها و … می‌باشد. به طور کل تمام اجزا و دستگاه‌های دخیل در روشنایی باید در محاسبه گنجانده شود.

روشنایی عمومی در اتاق بیمار باید مانع از ایجاد خیرگی شود.شاخص نمود رنگ در بیمارستانها باید حداقل ۸٪ باشد. دمای رنگ لامپ ها باید برابر کلوین(سفید گرم) بوده و شدت روشنایی لوکس در اتاق تامین شود. است.فاده از نورهای اضافی غیر مستقیم میتواند اتاق را بزرگتر نشان دهد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شرق تهران