نورپردازی اماکن آموزشی در شهر جدید اندیشه ( مشاوره و اجرا )

Lighting of educational places-1
Lighting of educational places-2



سابقه فاز یک اندیشه به قبل از انقلاب بازمی گردد. این فاز از لحاظ ساختار با شهر های سنتی شباهت دارد. در حال حاضر فاز یک رسما از شهر اندیشه جدا شده و زیرمجموعه شهرداری شهریار می باشد. بنابر اکنون شهر اندیشه متشکل از ۵ فاز (فاز تا ) بوده و فاز یک جزو این شهر نمی یاشد. فازهای پنج گانه اندیشه حدودا دارای هکتار مساحت می باشد.

مدارس گوناگون با کیفیت آموزشی بالا و فضای آموزشی وسیع، مدارس دولتی و غیر دولتی، زمین‌های ورزشی و زمین‌های بازی مناسب کودکان و تمامی شعب بانک‌های مورد نیاز شما، مراکز درمانی شبانه روزی و داروخانه و تعداد محدودی مطب تخصصی به شما خدمات اولیه پزشکی را خواهد داد.

از جمله امکانات رفاهی این شهر نوپا و پر طرفدار می توان به وجود تعداد کافی مراکز درمانی شبانه روزی و داروخانه ها، مراکز تجاری، پارک ها و فضای سبز، پمپ بنزین، باشگاه های ورزشی و است.خر اشاره کرد؛ همچنین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در مقاطع ابتدایی و متوسطه، مراکز آموزش عالی که شامل دانشگاه آزاد سماء و دانشگاه پیام نور واحد اندیشه است.، شعب بانک های دولتی، اداره پلیس و نیروی انتظامی، ایستگاه های آتش نشانی، کتابخانه های عمومی و فرهنگسرا، سالن سینما و مسجد برای پاسخگویی به نیاز ساکنین در حال ارائه خدمات هستند.


نورپردازی صحیح فراتر از انطباق ساده با سطوح نور لازم است.. تا بتوانیم فعالیت های لازم را به طور موثر ببینیم و انجام دهیم. این به وضوح در گزارش &#;استاندارد اروپایی در مورد روشنایی داخلی&#; (UNE .) نشان داده شده است.. که برای اطمینان از &#;کیفیت و راحتی بصری&#; و &#;ایجاد محیط های دلپذیر و راحت برای کاربران&#; ضروری است..

اهمیت نورپردازی خوب در کلاس‌ها و سایر مراکز و اماکن آموزشی به این موضوع بستگی دارد که نور نه تنها از نظر بصری بر ما تأثیر می‌گذارد، بلکه بر اساس ویژگی‌های خود نور بر ویژگی‌های فیزیکی و عاطفی مختلف نیز تأثیر می‌گذارد و در نتیجه بر ما تأثیر می‌گذارد.

پس از مشخص شدن میزان روشنایی مورد نیاز و انجام محاسبات لازم، نیاز است. که در انتخاب چراغ های مورد نظرتان که پیش تر از آنها نام بردیم، به فاکتورهای دیگری مثل خیرگی و بازتاب نور، سایه ها و رنگ ها، ارتفاع سقف، موقعیت و جهت قرار گیری میزها، محل قرار گیری تخته یا بورد آموزشی، موقعیت و میزان نزدیکی پنجره ها به یکدیگر و سایر عوال توجه نمود.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر جدید اندیشه