نورپردازی اماکن اداری در شرق تهران ( مشاوره و اجرا )

Office lighting-1
Office lighting-2



تقریباً از از اوایل دهه هفتاد بود که شهرداری تهران برنامه توسعه شهریه این کلانشهر را آغاز کرد و در همین راستا تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را در داخل تهران افتتاح کرده با است.فاده از این روش ترافیک تهران را به حداقل برساند. شرق تهران یکی از اصلی ترین بخش هایی بود که شهرداری تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را برای تسهیل دسترسی ساکنین تاسیس نماید. حالا با هم قصد داریم نگاهی به اصلی ترین بزرگراه های موجود در شرق تهران بیندازیم:

محله های شرق تهران واقع در منطقه نیز وسعت بسیار زیادی را در بر گرفته اند. در واقع این منطقه، مرز شرقی شهر تهران را تشکیل می دهد و دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی متعدد بوده و همچنین زیباترین محله های شرق تهران را درون خود قرار داده است.. جالب است. بدانید که تعدادی از محله های شرق تهران که در منطقه قرار دارند، منطقه را نیز تشکیل می دهند و در نتیجه می توان گفت که از مهم ترین محله های شهر تهران به شمار می آید.

به طور کلی می توان گفت که منطقه تهران، از محله تشیل شده است.. این محله های شرق تهران هر کدام در بخش های مختلفی از این منطقه قرار دارند و در نتیجه، جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوعی را نیز در درون خود قرار داده اند. اما از جمله محله های شرق شهر تهران که در منطقه قرار دارند می توان به: تهرانپارس، حکیمیه، نارمک، هنگام، هروی، علم و صنعت، فرجام، بلواز پروین، سراج، شمس آباد، مجیدیه، شمیران نو، قنات کوثر، شیان، لویزان، و همچنین مهران اشاره کرد. محله های شرق تهران واقع در منطقه با داشتن موقعیت های مختلف و جاذبه های گردشگری متفاوت، افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کنند و محله های شرق تهران همیشه میزبان بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به قصد گشت و گذار و تفریح به پایتخت می آیند هستند.


شدت نور در نورپردازی ادارات می‌تواند بر حالت روحی افراد حاضر در فضا تاثیر زیادی بگذارد. به منظور اندازه‌گیری شدت نور از اصطلاحی به نام لوكس استفاده می‌شود. در نورپردازی و فضای کاری اشتراکی به دلیل اینكه با محیطی مواجه هستیم كه در آن افراد با ابزارهایی چون رایانه و انواع كاغذها و نوشته‌ها سر و كار دارند، شدت نور پیشنهادی حداقل ۵ و حداکثر ۸ لوکس است.. در این محدوده لوکس نوری ذکر شده، افراد دچار اضطراب یا خستگی نمی‌شوند.

نباید فراموش کنید که نورپردازی موضعی ربطی به نوع روشنایی است.فاده شده در اجرای نورپردازی ندارد. تفاوتی نمی‌کند که شما از چراغ توکار است.فاده کرده باشید، یا چراغ آویز. اگر هدف از است.فاده روشن کردن فضایی خاص برای کاری خاص بوده است.، به آن روشنایی موضعی می‌گویند.

روشنایی عمومی در اتاق بیمار باید مانع از ایجاد خیرگی شود.شاخص نمود رنگ در بیمارستانها باید حداقل ۸٪ باشد. دمای رنگ لامپ ها باید برابر کلوین(سفید گرم) بوده و شدت روشنایی لوکس در اتاق تامین شود. است.فاده از نورهای اضافی غیر مستقیم میتواند اتاق را بزرگتر نشان دهد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شرق تهران