نورپردازی اماکن تفریحی در شهر ری ( مشاوره و اجرا )

Lighting of entertainment places-1
Lighting of entertainment places-2



بازرگانی، صنعتگری، کشاورزی و دامداری از مشاغل اصلی اهالی این شهر ری به‌شمار می‌رود. شهر ری از نظر کشاورزی بسیار فعال و ۵٪ آن به طریقه صنعتی و مکانیزه و مابقی به روش نیمه مکانیزه و سنتی انجام می‌گیرد، فراورده‌های کشاورزی شامل گندم، نباتات، علوفه‌ای، پنبه، چغندر قند و ذرت و

کتیبه ها و نقوش برجسته شکارشیر فتحعلیشاه قاجار : کوهی است. که چشمه علی از پای آن جاری می شود و به کوه سرسره معروف است.. تصویری برجسته از زمان ساسانیان بر بدنه آن کنده کاری شده است. که پادشاه ساسانی را سوار براسب و نیزه ای در دست نشان داده است..

شهرری جنوبی‌ترین منطقه‌ی تهران محسوب می‌شود که از آب و هوای معتدل و خشک برخوردار است.. دمای هوا در شهرری در گرم‌ترین روز سال به درجه سانتی گراد، و در سردترین روز زمستان به - درجه سانتی گراد می‌رسد. میزان بارش‌های سالیانه در این منطقه به طور میانگین عدد میلی‌متر را نشان می‌دهد. شهرری از لحاظ وسعت رتبه‌ی چهارم از میان شهر است.ان تهران را به خود اختصاص داده است.. میزان ترافیک شهرری در مقایسه با سایر مناطق تهران از وضعیت بهتری برخوردار است. و با رویکرد جدید شهرداری منطقه‌ی بهبود پیدا کرده است..


نورپردازی بناهای این چنینی می تواند خود به عنوان جاذبه ای توریستی محسوب شده ودر میزان جذب توریست و نمایش هنر در عصر تکنولوژی و تمدن های تاریخی را داراست. هدف از نورپردازی اماکن گردشگری، توریستی و فرهنگی به تصویر کشیدن بینشی دوراندیشانه بر پایه طراحی کانسپت نور و رنگ برای این اماکن با رویکردی پیرامون اماکن توریستی و تفریحی است. و لازمه آن تدبیر و هوشمندی، به موازات احترام به بافت بومی می باشد.

بناهای تاریخی و هنری با قدمتی طولانی و کهن، نمادهایی هستند که با است.فاده از ویژگی نورپردازی اصولی در اشکال حجمی و هندسی و تزیینات خود، سعی دارند توجه کاربران را به خود جلب کرده و در حافظه آن ها نقش ببندند. که خود مهمترین ویژگی نورپردازی می باشد. این نورپردازی های اماکن گردشگری، توریستی علاوه بر زیباسازی شهرها، در شناساندن جاذبه های تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و هویت یک منطقه و حتی پیشینه ذهنی و تفکرات ساکنانش نیز تاثیر گذارند.

.روشنایی عمومی که به صورت کلی به نورپردازی فضاهای عمومی و تامین نور اصلی گفته می شود. مثلا یک سالن کنسرت را در نظر بگیرید که دارای یک بخش اصلی سالن می باشد که صندلی ها در آنجا قرار گرفته اند و باید با نور عمومی تامین روشنایی شود. بخش دیگر صحنه کنسرت است. که دیگر نیازمند نورپردازی با ابزار تخصصی می باشد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر ری