نورپردازی اماکن مسکونی در شهر جدید اندیشه ( مشاوره و اجرا )

Residential lighting-1
Residential lighting-2



با توجه به این که این شهر نوبنیاد بوده و سابقه چندانی ندارد جمعیت آن عموما مهاجر بوده و اکثرا از تهران یا شهرهای مجاور به این شهر آمده اند. بافت جمعیتی متشکل از اقوام مختلف ایران بوده و از لحاظ درآمد بیشتر در محدوده دهکهای میانی و بالاتر می باشند. عمده ساکنین از کارکنان ادارات و کارخانجات بزرگ و یا افراد مستقل شاغل در مناطق صنعتی غرب است.ان تهران می باشند. طبق آخرین آمارهای رسمی جمعیت این شهر بیشتر از هزار نفر می باشد.

درضمن فاز سه از امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی بسیار خوبی نیز برخوردار است.. فاز اندیشه دارای مراکز آموزشی و درمانی، مسجد، فروشگاه و مرکز خرید، باشگاه‌های ورزشی، فضای سبز و سینما است. که برای رفع نیازهای روزمره شما در دسترستان خواهد بود.

سابقه فاز یک اندیشه به قبل از انقلاب بازمی گردد. این فاز از لحاظ ساختار با شهر های سنتی شباهت دارد. در حال حاضر فاز یک رسما از شهر اندیشه جدا شده و زیرمجموعه شهرداری شهریار می باشد. بنابر اکنون شهر اندیشه متشکل از ۵ فاز (فاز تا ) بوده و فاز یک جزو این شهر نمی یاشد. فازهای پنج گانه اندیشه حدودا دارای هکتار مساحت می باشد.


امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.  این مقاله توسط تیم تحریریه اکووات تهیه شده است.. اگر از خواندن این مقاله راضی بودید، خواندن آن را به دوستانتان نیز پیشنهاد کنید. همچنین می‌توانید سوالات خودتان را در قسمت کامنت با ما مطرح کنید.

تعیین نوع نور است.فاده شده در فضا، در عمل یعنی انتخاب نوع چراغ. در بازار محصولات روشنایی تنوع بسیار زیادی از چراغ‌­های مختلف LED وجود دارد که انتخاب هرکدام برای نورپردازی فضا بستگی به کاربری فضا، دکوراسیون، نوع سقف و دیوار و جذب سطحی آن، محدودیت­‌های اجرایی، بودجه مد نظر و سایر موارد دارد. در خیلی از مواقع می­‌توان از چندین گزینه برای روشنایی فضا است.فاده کرد. به عنوان مثال می­توان یک فضا را همزمان با چراغ خطی ال‌ای‌دی و چراغ ریلی روشن کرد. در واقع هنگام انتخاب چراغ حتما باید به زاویه تابش آن نیز دقت نمود. در مثال ذکر شده بالا، چراغ خطی نوری با زاویه تابش باز به جهت تامین نور عمومی فضا و چراغ ریلی نوری متمرکز­تر به جهت است.فاده به عنوان نور موضعی یا دکوراتیو ساطع می‌کند. این نکته در خصوص چراغ‌­های توکار گردبر، پنل­‌های ال‌ای‌دی، و حتی پروژکتور و چراغ خیابانی نیز صدق می‌­کند.

البته مدیریت صحیح نور همگام با طراحی و معماری می‌تواند از بهترین و اقتصادی‌ترین روش‌ها برای افزایش شادابی و سرزندگی در محیط، آرامش، کارایی و حالات عاطفی افراد باشد. همچنین نورپردازی مناسب می‌تواند بر ویژگی‌های خاص معماری، تأثیرات قابل ملاحظه‌ای بگذارد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر جدید اندیشه