نورپردازی اماکن گردشگری و فرهنگی در شهر جدید اندیشه ( مشاوره و اجرا )

Lighting of tourist and cultural places-1
Lighting of tourist and cultural places-2



در پاسخ به این سوال که آیا پرند برای خرید مسکن مناسب است. یا اندیشه باید با توجه به نیازها و شرایط موجود ابعاد مختلفی در نظر گرفت. شهر جدید اندیشه یکی از شهرهایی است. که به جرات می توان گفت امکانات رفاهی و زیر ساخت های شهری پاسخگوی جمعیت ساکن در آن است. و به تعداد کافی مدرسه، مراکز درمانی، مسجد، مجتمع تجاری و تفریحی و فضای سبز در این شهر ساخته شده، همچنین در مقایسه با

این فاز در قسمت شمالی فاز قرار گرفته و با جذب سرمایه در مساحتی محدود به هکتار بخش مسکونی این منطقه را را با در اختیار گرفتن امکانات رفاهی مانند فرهنگسراها  و مدارس و مراکز تجاری به محلی آرام و مناسب برای سکونت تبدیل شده است.

شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای بزرگ و پرطرفدار است.ان تهران است. که در فاصله کیلومتری جنوب غرب شهر تهران واقع شده است.. شهر اندیشه در بخش مرکزی شهریار، در کیلومتری شمال غربی آن و کیلومتری جنوب شرق است.ان البرز قرار دارد. با مجله مسکن هدیش همراه باشید تا با شهر جدید


نورپردازی بناهای این چنینی می تواند خود به عنوان جاذبه ای توریستی محسوب شده ودر میزان جذب توریست و نمایش هنر در عصر تکنولوژی و تمدن های تاریخی را داراست. هدف از نورپردازی اماکن گردشگری، توریستی و فرهنگی به تصویر کشیدن بینشی دوراندیشانه بر پایه طراحی کانسپت نور و رنگ برای این اماکن با رویکردی پیرامون اماکن توریستی و تفریحی است. و لازمه آن تدبیر و هوشمندی، به موازات احترام به بافت بومی می باشد.

هر چند اصول و منابع مفصلی در خصوص چگونگی رنگ آمیزی و نورپردازی فضاهای توریستی در سایر کشور ها وجود دارد که منطبق بر فرهنگ و اقلیم هر کشور با سایر کشور ها متفاوت است.. به هر حال رنگ و نور در گردشگری موضوعی است. که مورد توجه وتفحص قرار گرفته است. و در این راستا در ایران برای مثال اقدامات بسیار خوبی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش صورت پذیرفته است. ؛ و به شب های جزیره کیش رنگ و بویی تازه بخشیده و موجبات خشنودی و رضایت خاطر گردشگران را فراهم آورده است. .

اماکن توریستی و تاریخی شامل بخش های گوناگونی می باشد که در نهایت هدف آن جلب نظر بازدید کنندگان و ایجاد حسی برای بیشتر ماندن در در محیط است.. نورپردازی در این مکان ها باید به گونه ای باشد که حس دعوت کنندگی و هدایت افراد درمسیرهای مشخصی را ایجاد می کند. ابزارهای روشنایی انعطاف پذیر و کارآمدی برای نمایش موثر هنر هستند. کیفیت فناوری روشنایی نه تنها برای توزیع دقیق نور و یک تجربه هنری کیفی، بلکه برای صرفه جویی طولانی مدت در نصب روشنایی نیز مهم است.. چراغ های روشنایی در صورتی کارآمد هستند که انرژی حاصل شده به صورت نور به هدف برسد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر جدید اندیشه