در سالن های کنفرانس و گردهمایی ادارات تامین روشنایی برای بهتر دیدن چهره افراد و روشن کردن میزها اهمیت دارد و در این محیط ها برای تامین نور میز کنفرانس باید از چراغ اداری و تجاری و فروشگاهی با میزان لوکس روشنایی است.فاده کرد همچنین در این محیط ها بهتر است. فضای اطراف مراجعه کننده ها نیز به صورت متنوعی نورپردازی گردد در واقع نورپردازی این بخش ها باید به گونه ای باشد که به تشخیص محل های تردد ، گفتگو ، انتظار و است.راحت افراد کمک نماید.
هر نوع محیطی، اداری یا تجاری یا حتی مسکونی؛ اگر از بهترین المان ها و ابزار برای دیزاین است.فاده شود بدون وجود نور پردازی مناسب و است.اندارد هیچ کدام زیبایی خود را نمایان نخواهند کرد. همچنین نور محیط در محیط های اداری و تجاری تاثیر به سزایی در روند انجام کار و انرژی پرسنل دارد.
توصیه ما به شما این است. که از انواع چراغ های هنری و جذاب است.فاده کنید مثلاً اگر شما صاحب یک مغازه هستید باید از دکوراسیون و تزئینات متناسب با نوع مغازه خود بهره گیری کنید تصور کنید شما یک خیاطی دارید در خصوص دکوراسیون و نورپردازی باید ؛از نکات هنری مختص به شغل خود است.فاده نمایید تا جذابیت را چند برابر ، کند و سعی کنید ویترین مدنظرتان مطابق با سلیقه مشتریان و مراجعه کنندگان تان باشد تا دفتر کارتان به چشم بیاید نکته بسیار مهم دیگری که در نورپردازی به آن توجه کنید چراغ ها با دمای رنگ مشابه است. یعنی برای ایجاد یک تم جدید در محیط کارتان اصول است.اندارد دکوراسیون و نورپردازی را حتماً تا حد تعادل را رعایت کنید و سعی کنید تا از رنگ های خسته کننده است.فاده نکنید چون برای ، مراجعهکنندگان جذابیتی ندارد نور سرد و گرم هم تاثیر بسزائی دارد سعی کنید از جلوه و نورهای گرم است.فاده کنید است.فاده از نورهای غیر مستقیم در نورپردازی می تواند؛ نکته بسیار جذاب و قابل اهمیتی باشد.
یکی از عوامل موثر در جذب مشتری و به تبع آن افزایش فروش، نورپردازی مناسب و با کیفیت نور مطلوب می باشد. در نورپردازی مطلوب فروشگاهی، باید ارتفاع، زاویه نصب، چیدمان و همچنین نوع منبع روشنایی متناسب با زمینه کاری فروشگاه طراحی شود. هم چنین باید به مواردی همچون یکنواختی روشنایی و عدم وجود سایه روشن های محسوس توجه نمود. نورپردازي فروشگاه ها و ويترين ها بايد به گونه اي باشد كه باعث ايجاد زنندگی نشود و همچنين، شدت روشنايي کالا ها در محدوده زاويه ديد بهينه قرار گيرد زیرا نورپردازی نامناسب موجب خستگی چشم، مشکل در تطابق و دید اشیا و رنگ ها می گردد. با نورپردازی مستقیم بر روی کالای مورد نظر، زیبایی و جذابیت محصول چند برابر می شود. تناسب نورپردازی با با دکوراسیون ویترین ضمن ایجاد محیطی دل چسب، سبب معرفی بهتر محصول به مشتریان شده و متقابلا توجه مشتری نیز جلب شده و با اشتیاق برای دیدن محصول مورد نظرش به داخل فروشگاه می رود. روشنایی فروشگاه ها و مراکز تجاری باید به گونه ای باشد که کالا های داخل فروشگاه به خوبی در معرض دید مشتریان قرار بگیرد. در ادامه به بررسی روشنایی است.اندارد محیط های فروشگاهی می پردازیم.
در یک جمع بندی کلی می توان گفت نورپردازی در یک محیط اداری باید به نحوی طراحی شود که کارمندان به راحتی به انجام وظایفی که به آنها واگذار شده است. بپردازند و مراجعه کنندگان نیز در هنگام حضور در اداره ضمن احساس راحتی و لذت از محیط، به راحتی کارشان انجام شود. ادارات و سازمان ها دارای بخش های متفاوتی می باشند از این رو میزان روشنایی که باید در هر بخش فراهم شود به نوع کارایی آن بخش، نوع فعالیتی که قرار است. در آن قسمت انجام گیرد و همچنین شکل ظاهری آن محیط بستگی دارد. در هنگام تامین نور در مکان های اداری، تجاری و فروشگاهی باید دقت شود که نور کافی با توزیع فرکانسی مطلوب و بدون خیرگی و سایه های مزاحم در محیط ایجاد شود.