سیستم آبیاری در شهر ری ( مشاوره و اجرا )

Irrigation system-1
Irrigation system-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



ری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی زیادی است.. این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران نیز به‌شمار می‌آید. جاذبه‌های تاریخی شهرستان ری بر جاذبه‌های طبیعی منطقه غالب است.. قدمت طولانی و سابقه کهن ری سبب شده که آثار تاریخی بسیار قدیمی مانند باروی ری برین - که مربوط به سده‌های قبل از میلاد است. - در این شهر وجود داشته باشد. برخی از مهم‌ترین آثار تاریخی‌های شهر ری عبارتند از:

بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.

شهرری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای ثار تاریخی بسیار زیادی است. که به قطب توسعه تورسیم مذهبی تهران تبدیل شده است..جاذبه های تاریخی این شهر دارای قدمت بسیار زیادی هستند مانند باروی برین که به سده های پیش از میلاد تعلق دارد. برخی از آثار مهم و تاریخی شهرری اعم از:


انواع روش‌های آبیاری را می‌توان در دو دسته کلی آبیاری سطحی و آبیاری تحت فشار طبقه‌بندی کرد. اصلی‌ترین تفاوت بین روش‌های آبیاری سطحی و تحت فشار، نوع نیروی به‌ کار رفته برای توزیع آب در مزرعه است.. در آبیاری سطحی آب به‌ کمک نیروی جاذبه زمین یا نیروی ثقل در روی زمین پخش می‌شود. به‌ همین علت نام دیگر آبیاری سطحی،

دستیابی به راندمان آبیاری بارانی تا مقدار درصد ممکن است. و راندمان آبیاری قطره ای تا درصد است.، یعنی در سیستم آبیاری بارانی تا درصد و در سیستم  آبیاری قطره ای تا درصد آب تلف می شود، در حالیكه در آبیاری مزارع به روش سطحی و غرقابی حتی با انجام هزینه های گزاف و تسطیح  اراضی، راندمان آبیاری از درصد تجاوز نمی كند و در وضعیت سنتی كه  اكثر اراضی كشور ما بهمین ترتیب آبیاری می شود، حتی كمتر از درصد می باشد. این نکات بدین معنی است. كه اگر از روشهای آبیاری بارانی و قطره ای است.فاده نكنیم درصد آب مزارع  از بین می رود و با احتساب آب تلف شده در كانال های انتقال میزان تلفات حتی از درصد نیز بیشتر می شود. در حقیقت با استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار می توان از تلفات آب جلوگیری كرد و با ایجاد صنعت کشاورزی پیشرو، به رشد و توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی دست یافت.

از حدود میلیارد متر مكعب آب كه هر ساله است.حصال می شود، حدود میلیارد متر مكعب آن در بخش كشاورزی مصرف می شود. متاسفانه میلیارد متر مكعب این مقدار به هدر می رود. عمده هدر رفت اصلی آب در داخل مزرعه است. كه تا درصد تلفات آب را شامل می شود.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر ری