فونداسیون در شهر ری ( مشاوره و اجرا )

Foundation-1
Foundation-2



بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.

علاوه بر این، اماکن مذهبی و آرامگاه‌های معروف دیگری نیز در شهر ری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آرامگاه ابن بابویه، آرامگاه بی بی زبیده، آرامگاه بی بی شهربانو، آرامگاه امام زاده عبدالله، آرامگاه امام زاده حمزه، آرامگاه جوانمرد قصاب، آرامگاه امام زاده ابوالحسن، آرامگاه امام زاده طاهر، آرامگاه امام زاده هادی، مسجد فیروزآبادی، مسجد افضلیه، آرامگاه جلال آل احمد، آرامگاه علامه علی اکبر دهخدا، آرامگاه غلامرضا تختی، آرامگاه میرزاده عشقی و&#; اشاره کرد.

ری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی زیادی است.. این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران نیز به‌شمار می‌آید. جاذبه‌های تاریخی شهرستان ری بر جاذبه‌های طبیعی منطقه غالب است.. قدمت طولانی و سابقه کهن ری سبب شده که آثار تاریخی بسیار قدیمی مانند باروی ری برین - که مربوط به سده‌های قبل از میلاد است. - در این شهر وجود داشته باشد. برخی از مهم‌ترین آثار تاریخی‌های شهر ری عبارتند از:


در ترمیم فونداسیون آسیب دیده اولین و مهم ترین گام، شناسایی علت آسیب دیدگی می باشد چرا که در صورت تشخیص نادرست ممکن است. اقدامات ترمیمی بی اثر بوده و فونداسیون باردیگر آسیب ببیند و بازسازی آن مشکل تر شود. گام دوم پس از تشخیص علت، شناسایی میزان آسیب وارد شده به بتن و مشخص نمودن بخش های آسیب دیده روی نقشه می باشد. این امر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که در صورت خطا در این مرحله، باردیگر ترمیم، بی اثر یا کوتاه مدت خواهد بود.

این نوع فونداسیون، زمانی است.فاده می شود که خاک زیر پایه فاقد ظرفیت تحمل کافی برای حمل بار ساختمان در اعماق خاک تا اقشار سخت باشد. کارکرد اصلی فونداسیون پایه ای، انتقال بارها به سطح پایین زمین با ترکیبی از شمع اصطکاک و شمع ستونی در قسمت انتهای شمع و یا پایه است..

استفاده از فونداسیون های حفاری یا کیسون در مکان هایی که دارای رسوبات عمیق خاک رس نرم و یا خاک های دانه ای آبخیز و سست می باشد، مناسب نیست. همچنین در محل هایی که حفاری و تثبیت آن دشوار است.، خاک ها از تخته سنگ تشکیل شده اند و یا آبخوان آرتزین وجود دارد، است.فاده از این نوع فونداسیون مناسب نیست.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر ری