پیمانکاری ساختمان در شرق تهران ( مشاوره و اجرا )

Building contractor-1
Building contractor-2



نظام آباد را بسیاری به عنوان محله اصیل و قدیمی تهران یاد می کنند که در محدوده منطقه و ۸ قرار گرفته است.. از آنجایی که در دوران پهلوی نظامیان ارتش شاهنشاهی در این محله مستقر شده بودند بسیاری از محلی ها اسم این منطقه را نظام آباد گذاشته و از آن پس این نام در تهران همگیر شده است.. نظام آباد که امروزه به دلیل دسته های عاشورا و محرم خود شناخته می شود گاهی اوقات نیز به دلیل وجود خانه های خاص مشهور شده است.. در چند سال اخیر ساخت و سازهای تجاری در این منطقه رونق پیدا کرده و تیراژه یکی از مهمترین فازهای گسترش بخش تجاری در این منطقه می باشد

تقریباً از از اوایل دهه هفتاد بود که شهرداری تهران برنامه توسعه شهریه این کلانشهر را آغاز کرد و در همین راستا تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را در داخل تهران افتتاح کرده با است.فاده از این روش ترافیک تهران را به حداقل برساند. شرق تهران یکی از اصلی ترین بخش هایی بود که شهرداری تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را برای تسهیل دسترسی ساکنین تاسیس نماید. حالا با هم قصد داریم نگاهی به اصلی ترین بزرگراه های موجود در شرق تهران بیندازیم:

یکی دیگر از قدیمی ترین محله های شرق تهران که قدمت آن به بیش از یکصد سال می رسد شمیران نو می باشد. این محله همانند تهرانپارس آغاز ساخت و سازش به سال باز می گردد. پیش از آغاز ساخت و ساز مدرن شمیران نو این محله به عنوان منطقه تفریحی و اعیان نشین تهران به حساب می آمد و ویلاهای قدیمی و سنتی در آن دیده میشد.


نحوه مشارکت در ساخت و ساز به این صورت است. که مالک یک قطعه زمین یا ساختمان قصد احداث واحدهایی مسکونی یا تجاری را دارد.منتها برای پیاده سازی ایده اش پول و سرمایه کافی را در اختیار ندارد.در چنین شرایطی قرارداد مشارکت ساخت و ساز به یاری مالک می آید.زیرا بر اساس این قرارداد مالک زمین در اجرای پروژه ساخت و ساز خود از خدمات،امکانات و سرمایه پیمانکار بهره مند خواهد شد.

پیمانکار در طول پروژه مسئولیت نگهداری از مصالح و تجهیزات خریداری‌شده را بر عهده دارد. همچنین حراست کارگاه و امور مربوط به بیمه کارگران همگی بر عهده پیمانکار است.. کلیه جزئیاتی که به آن‌ها اشاره شد، در قرارداد پیمانکاری ساختمان مشخص است. و پس از امضا باید طرفین به آن‌ها پایبند باشند.

امروزه با توجه به رقابت تنگاتنگی که بین شرکت‌های پیمانکاری ساختمان وجود دارد، شرکت‌های بی‌تجربه که از دانش و مدیریت خوبی برخوردار نباشند، از دور رقابت خارج می‌شوند و توان ایستادگی ندارند. به این ترتیب لازم است. پیمانکاران ساختمان برای شروع کار رویکردهای جدید و اصولی در پیش بگیرند. رویکردهایی که در شروع کار پیمانکاری باید مورد توجه قرار گیرند، به ترتیب زیر است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شرق تهران