با افتتاح متروی تهران پردیس بر کیفیت تردد و حمل و نقل بومهن اضافه خواهد شد. به گفته عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در آخرین نشست شورای حمل و نقل که درخصوص، بررسی پروژه خط انتقال متروی پردیس برگزارشده بود گفته شد: پروژه متروی تهران پردیس دارای سه ایستگاه درشهرستان پردیس است. که ایستگاه سوم خط مترو بعد از پارک علم وفناوری پردیس می باشد و دسترسی ساکنین بومهن به تهران آسان تر خواهد شد.
بومهن از توابع پردیس است. و این منطقه در ارتفاع بین تا متری از سطح دریا قرار دارد و در نتیجه آب و هوای بومهن از تهران بسیار خنکتر است.. به همین دلیل مسافران بومهن هوای بسیار مطبوعی را تجربه خواهند کرد و در فصل تابستان که بسیاری از نقاط ایران گرم و سوزان است.، ساکنان این نقطه از خنکای هوای لذت میبرند. علاوهبر این، باید پاکیزگی هوای بومهن را در قیاس با شهر پرترافیک تهران یادآوری کرد که مزیت بزرگی برای ساکنان این منطقه ییلاقی است..
برای رسیدن به شهر بومهن میتوان از چهار راه تهران پارس با تاکسی های خطی و یا ون، خود را به آنجا رسانید. برای رفتن به بومهن با اتومبیل شخصی میتوان از جاده قدیم هراز و یا از آزاد راه تهران پردیس خود را به آنجا رسانید. فاصله زمانی رفت و آمد به بومهن بطور متوسط (و نه در روزهای ترافیک) حدود تا دقیقه است..
عرض تختال یا به بیانی عرض ورق از جمله پارامترهایی است. که دائما در فرآیند نورد گرم کنترل می گردد و دلیل این امر نیاز به یک تلرانس مشخص در عرض ورق خروجی از واحد نورد گرم است.. عواملی که بر عرض ورق یا تختال در حین نورد گرم تاثیر می گذارند عبارتند از
گالوانیلینگ نتیجه ترکیب فرآیندهای حرارتی (hot-dip) و گداختگی(annealing) به منظور تولید یک نوع روکش تخصصی و خاص بر روی فولاد است.. فرآیند گالوانیزاسیون از طریق حرارت دهی و گداختگی آنی انجام می شود که نتیجه آن تولید یک نوع فلز به رنگ خاکستری مات خواهد بود. فولاد گالوانیل یک محصول آلیاژی (روی – آهن) است.. برای تولید ورق های فولادی گالوانیل فلز مادر توسط فرآیند حرارتی توصیف شده در بالا پوشش دهی (روکش) می شود. سپس برای ایجاد و تحکیم پیوند بین فولاد و روکش روی مذاب، در کوره های گداخته حرارت داده خواهد شد.
امروزه تولید ورق های فولادی در سه مرحله انجام می گیرد. تولید تختال اولیه در واحد ریخته گری مداوم، کاهش ضخامت و عرض تختال به میزان زیاد در واحد نورد گرم و تبدیل تختال به ورق با ضخامت تا میلی متر و در صورت لزوم در مرحله سوم نورد سرد ورق های تولید شده در نورد گرم به منظور رسیدن به ورق های با ضخامت بسیار کم تر و با کیفیت سطحی بالاتر.
لذا نیازی به تغییر در برنامه تولید واحد ریخته گری مداوم از نظر ضخامت وجود نداشته و این واحد می تواند با ماکزیمم ظرفیت خود از نظر ضخامت فعالیت کند. به عنوان مثال ضخامت میلی متری تختال تولید شده در واحد ریخته گری مداوم با است.فاده از ایستگاه های کاهش ضخامت در خط نورد گرم و با مقداری تغییر در برنامه این ایستگاه ها قابل تبدیل به بازه گسترده ای از ضخامت های ورق ( از تا میلی متر) می باشد.
با این روش بیشتر فلزات غیر آهنی، فولادهای کربنی و آلیاژی را می توان ریخته گری کرد. از زمان به کارگیری این روش تاکنون، پیشرفت های شایانی در تکنیک های اجرایی روش ایجاد شده است.. امروزه ماشین های ریخته گری پیوسته عمدتا به سه روش به کار گرفته می شوند. این روش ها عبارتند از