تا اینجا که متوجه شدیم شهر ری کجاست و چه ویژگیهایی دارد، حال میخواهیم بدانیم چطور از تهران به شهر ری برویم؟ اگر از تهران به مشهد یا بالعکس با قطار سفر کرده باشید، در مسیر خود از شهر ری نیز گذر کردهاید. علاوه بر این شهر ری در مسیر راه آهن تهران – بندرترکمن نیز قرار دارد.
علاوه بر این، اماکن مذهبی و آرامگاههای معروف دیگری نیز در شهر ری وجود دارد که از جمله آنها میتوان به آرامگاه ابن بابویه، آرامگاه بی بی زبیده، آرامگاه بی بی شهربانو، آرامگاه امام زاده عبدالله، آرامگاه امام زاده حمزه، آرامگاه جوانمرد قصاب، آرامگاه امام زاده ابوالحسن، آرامگاه امام زاده طاهر، آرامگاه امام زاده هادی، مسجد فیروزآبادی، مسجد افضلیه، آرامگاه جلال آل احمد، آرامگاه علامه علی اکبر دهخدا، آرامگاه غلامرضا تختی، آرامگاه میرزاده عشقی و اشاره کرد.
این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران به شمار می رود. از ويژگی های دیگر منطقه می توان به همجواری با کوه بیبی شهربانو و حريم جنوبی شهر تهران، دسترسی مناسب با توجه به عبور کمربندی تهران (آزادگان) از شمال منطقه و نيز وجود ايستگاه های فعال مترو و امکان ارتباط سريع با تهران اشاره کرد.
مذاب روی با سطح فولادی که تمیز شده است. واکنش داده و لایه ای از آلیاژ روی ،آهن را که پیوند بسیار قوی با سطح فولاد برقرار کرده را تشکیل می دهد.پوشش گالوانیزه در الیدقیقه ابتدایی ورود به حمام مذاب تشکیل می شود که در هر حال به ضخامت فولاد بستگی دارد.
تختال تولید شده در ریخته گری مداوم معمولا ضخامتی بین تا میلی متر، عرضی بین تا میلی متر و طولی بین تا متر دارد که این ابعاد بستگی به ابعاد ورق تولیدی نهایی دارد. به دلیل اینکه تغییر شکل گرم در دمایی در حدود تا درجه سانتی گراد امکان پذیر است. برای این که تختال های تولید شده را بتوان به خط نورد گرم تزریق کرد، لازم است. تختال ها پیش گرم شوند که این کار در کوره های پیش گرم که در ابتدای خط نورد گرم قرار دارند انجام می پذیرد. تختال اولیه معمولا در دمای محیط ( درجه سانتی گراد) یا به صورت گرم (- درجه سانتی گراد) وارد کوره می گردد و به دمای مورد نیاز برای ورود به خط نورد گرم می رسد.
لذا نیازی به تغییر در برنامه تولید واحد ریخته گری مداوم از نظر ضخامت وجود نداشته و این واحد می تواند با ماکزیمم ظرفیت خود از نظر ضخامت فعالیت کند. به عنوان مثال ضخامت میلی متری تختال تولید شده در واحد ریخته گری مداوم با است.فاده از ایستگاه های کاهش ضخامت در خط نورد گرم و با مقداری تغییر در برنامه این ایستگاه ها قابل تبدیل به بازه گسترده ای از ضخامت های ورق ( از تا میلی متر) می باشد.
ورق گالوانیزه یکی از پرکاربرد ترین ورق های فولادی تولید شده در کشور میباشد. نه تنها در ایران بلکه در جهان این نوع ورق ها کاربرد های بسیاری دارند. در سال های اخیر ورق گالوانیزه گرم به دلیل مقاومت عالی در برابر خوردگی کاربرد وسیعی در صنعت و خصوصا ساخت خودرو پیدا کرده اند. فرایندهای مختلف بسیاری برای گالوانیزه کردن فلز وجود دارد که در اینجا ما خط تولید ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان رو مورد بررسی قرار خواهیم داد.
این روش فرایند ساده ای دارد به طوری که شمش فولادی با قرارگیری بین نوردهای چرخنده در بالا و پایین و اعمال فشار بر سطح این شمش و حرکت مداوم تغییر شکل می دهد.در فرایند تولید ورق فولادی به روش نورد سرد ابتدا قبل از نورد ،سطح شمش را اسید شویی کرده و لایه های اکسیدی سطح آن را پاک سازی می کنند.در نهایت نیز،ورق فولادی را تحت تاثیر عملیات حرارتی آنیلی شدن قرار می دهند.ورق فولادی خروجی از این قسمت که معروف به ورق فولادی روغنی است.،نسبت به ورق فولادی نوردگرم دارای کیفیت بالاتر و سطح بهتری است. که موجب کاربرد آن در جاهایی که ورق ظاهر کار را می سازد می شود.ورق روغنی پایه تولید ورق های گالوانیزه و به تبع آن ورق های رنگی می باشد.استاندارد ضخامت ورق روغنی بین ٫الی میلیمتر می باشد.هم چنین عرض است.اندارد آن ها نیز اغلب و ۵ سانتی متر است..ورق های روغنی بسته به عملیات حرارتی و نیز نوع آلیاژ به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند: