به طور کلی می توان گفت که منطقه تهران، از محله تشیل شده است.. این محله های شرق تهران هر کدام در بخش های مختلفی از این منطقه قرار دارند و در نتیجه، جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوعی را نیز در درون خود قرار داده اند. اما از جمله محله های شرق شهر تهران که در منطقه قرار دارند می توان به: تهرانپارس، حکیمیه، نارمک، هنگام، هروی، علم و صنعت، فرجام، بلواز پروین، سراج، شمس آباد، مجیدیه، شمیران نو، قنات کوثر، شیان، لویزان، و همچنین مهران اشاره کرد. محله های شرق تهران واقع در منطقه با داشتن موقعیت های مختلف و جاذبه های گردشگری متفاوت، افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کنند و محله های شرق تهران همیشه میزبان بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به قصد گشت و گذار و تفریح به پایتخت می آیند هستند.
تقریباً از از اوایل دهه هفتاد بود که شهرداری تهران برنامه توسعه شهریه این کلانشهر را آغاز کرد و در همین راستا تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را در داخل تهران افتتاح کرده با است.فاده از این روش ترافیک تهران را به حداقل برساند. شرق تهران یکی از اصلی ترین بخش هایی بود که شهرداری تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را برای تسهیل دسترسی ساکنین تاسیس نماید. حالا با هم قصد داریم نگاهی به اصلی ترین بزرگراه های موجود در شرق تهران بیندازیم:
نوسازی در شرق تهران از سال قبل آغاز شده است و بیشتر ساختمانهای موجود در این بخش از تهران با است.فاده از تمهیدات شهرداری، نوسازی شدهاند. برای خرید خانه در پیروزی و نارمک باید دقت داشته باشید که هنوز خانههای قدیمی و کلنگی در کوچههای این بخش دیده میشود.
مجددا ماشین تخلیه الکتریکی در یک عمق بیشتر عمل میکند و ذرات دیگری از قطعه کار برداشته میشوند .عملیات ادامه پیدا می کند و ابزار بالا میرود و ذرات خورده شده شسته میشوند. ابزار پایین میآید و عملیات ماشین تخلیه الکتریکی با حداقل شعاع جرقه انجام میگیرد.
شتاب چشمگیر و روز افزون تحولات در جوامع انسانی را باید مرهون قوه عقل و ادراک آدمی دانست. این قوه، نعمتی از نعمات ناشمار الهی بوده که به انسان ارزانی شده است.. آدمی به مدد قوه عقل، تمام آنچه را که در عالم میبیند با ابزار علم به شبیه سازی آن روی آورده و مسخر خویش میسازد. بی گمان پرواز پرندگان، سودای پرواز را در دل آدمی ایجاد کرد. حس کمال خواهی و جاه طلبی انسان را پایانی نیست. پس او با خود اندیشید؛ اگر پرندگان میتوانند پرواز کنند، چرا انسان نتواند؟! آنگاه او هواپیما را طراحی کرد و آن را ساخت. هیچ حد یقفی هم برای تکامل این ایده کپی برداری شده از طبیعت، قائل نشد!
حرکت رفت و برگشت الکترود هم به جریان یافتن مایع به فضای میان الکترود و قطعه کار و تمیز شدن آن کمک میکند حالا ماشینکاری را متوقف میکنیم و الکترود را بالا میآوریم میتوانید شکلی را که درون قطعه ایجاد شده ببینید تا اینجا خشنکاری را به سرعت انجام دادهایم حالا اگر ماشین را برای «فینیشینگ» (پرداخت نهایی) تنظیم کنیم
از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در فرآیند تخلیه الکتریکی میتوان به خواص فیزیکی و مکانیکی ابزار نیز اشاره کرد. به همین جهت، انتخاب ابزار نقش مهمی در چگونگی فرآیند دارد. سیالی که برای اسپارک انتخاب میشود، نقش تعیین کننده ای دارد. معمولاً از نفت سفید و روغن ترانس به عنوان سیال است.فاده میشود زیرا دی الکتریک، محیط را سرد نگه داشته و آلودگی هایی که از ماشین کاری پدید میآیند را شست و شو میدهد. همچنین مانع از ناپایداری میشود. البته با افزودن پودر به دی الکتریک، صافی سطح قطعه کار نسبت به حالتی که دی الکتریک بدون پودر مورد است.فاده قرار میگیرد، از وضعیت بهتری برخوردار خواهد بود. ضمن آنکه نرخ براده برداری افزایش پیدا میکند. دلیل چنین امری این است. که پودر باعث توزیع انرژی حاصل از تخلیه الکتریکی و اصابت آن به سطح قطعه کار میشود.
شما بتوانید شاهد عملیات اسپارک باشید درحالیکه دود ناشی از اسپارک به هوا بلند میشود مایع در اطراف محل اسپارک به خاطر ذرات جدا شده تیرهتر میشود این مایع علاوه بر اینکه نقش مقاومت را دارد باعث شستشوی ذرات جدا شده نیز میشود سپس این مایع از درون فیلتر و سیستم خنک کننده عبور میکند و دوباره توسط نازل روی الکترود پاشیده میشود به این ترتیب عملیات اسپارک قطعه به خوبی و تمیز انجام میشود