مشاوره و اجرا سازه‌های آبی در بومهن

Marine structures-1
Marine structures-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


وهمچنین این دوشهرمتاثرازشهرتهران بوده وجمعیت آن روبه افزایش است. واگربخواهیم خیلی دقیق تروطبق مطالعات انجام شده بررسی کنیم ، شهربومهن حدود درصد مهاجرپذیرترازرودهن است. زیرا هزینه های بالای زندگی ومسکن درتهران منجرشده تا افراد به شهرهای مجاورتهران مهاجرت کنند.

طبق سرشماری سال ، ۵٬۵ نفر جمعیت در بومهن زندگی می‌کنند. در بین جمعیت بومهن، علاوه‌بر قوم فارس، اقوام خراسانی، لر، کرد، مازنی و ترک نیز وجود دارند. این مسأله سبب شده تا در صورت ورود به شهر بومهن، احساس خوشایندی تجربه کنید و بتوانید با فرهنگ‌های مختلف نیز مواجه شوید.

در سمت چپ جاده تهران-دماوند شهری قرار دارد که در گذشته بخشی از دهستان‌های دماوند بوده است.. شهر بومهن یکی از خوش آب و هواترین شهرهای است.ان تهران محسوب می‌شود و همین امر، باعث جذب گردشگران به این منطقه شده است.. تهران تا بومهن ۵ کیلومتر فاصله دارد و همین نزدیکی باعث شده تا گردشگران با اجاره ویلا و سوئیت در بومهن روزهای آخر هفته خود را در آنجا بگذرانند.این شهر که در مسیر جاده هراز و فیروزکوه قرار گرفته است.. در شرق بومهن، رودهن و در سمت غرب آن، پردیس قرار دارد و این موقعیت، باعث شده که سفر به بومهن مسیر جذابی را پیشِ روی شما قرار دهد و بتوانید مقصدهای دیگری را نیز تجربه کنید.


بندها در گذشته نقشی شبیه به سدهای کنونی داشتند با این تفاوت که وظیفه سد جلوگیری از جریان آب و ذخیره آن در پشت سد است. اما بندها برای بالا آوردن سطح آب رودخانه طراحی می‌شدند تا با هم سطح‌شدن سطح آب با زمین‌های کشاورزی اطراف، به راحتی برای از آن برای آبیاری زمین‌های کشاورزی است.فاده شود. بندها به صورت عمود بر روی رودخانه به صورت دستکند ساخته می‌شدند و به این ترتیب با بستن مسیر آب، سطح آب رودخانه بالا می‌آمد و مازاد آن از روی بند به داخل بستر رودخانه جاری می‌شد.

با بررسی‌های صورت گرفته، تاریخ ساخت پل بند گرگر را به دوره صفوی نسبت می‌دهد و قدمت آن را سال تخمین زده‌اند هرچند در دوره‌های پیش از صفویه این پل‌بند به شکل صخره‌ای طبیعی وجود داشته و مورد است.فاده قرار می‌گرفته است.. گل بند گرگر به عنوان جزئی از مجموعه آبشارهای شوشتر در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.. علاوه بر این در تاریخ آذر در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسید.

تونل سه کوره آب لازم برای به کار افتادن آسیاب‌های آبی بخش غربی را تامین می‌کند. سه کوره که سطحی پایین‌تر نسبت به دو تونل دیگر دارد دارای طولی برابر با متر بوده و در بیشتر طول سال زیر سطح آب قرار می‌گیرد. به همین دلیل در تمام طول سال آب در آن جریان دارد. خروجی اصلی این تونل به نام “اوفا” شناخته می‌شود. لوفا جمع لوف است. و لوف در زبان محلی به آبی اتلاق می‌شود که با شدت زیاد در جریان است.. این تونل دارای سه دریچه ورودی است. به همین دلیل به آن سه کوره گفته می‌شود.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر