مشاوره و اجرا سیستم آبیاری در شهر ری

Irrigation system-1
Irrigation system-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.

علاوه بر اماکن مذهبی و تاریخی، بازارهای بسیاری نیز در شهر ری وجود دارد که برای گردشگران و مسافران جذاب هستند. برخی از معروف‌ترین این بازارها شامل بازار چهارسوق، بازار باب الجبل، بازار دهک نو، بازار ساربانان، بازار نرمه، باب هشام، باب سین و&#; می‌شوند.

با ورود آریایی ها در هزاره دوم قبل از میلاد به ری ، و قرار گیری شعبه ایی از آن ها در مسیر حرکت به شمال و غرب از خود آثاری به جای گذاشتند که شواهد به دست آمده به صورت کوره های سفال پزی در کهریزک و همچنین در سال در تپه معمورین واقع در فرودگاه بین المللی امام خمینی است..


در روش‌های آبیاری بارانی مکانیزه، برای جابجایی آبپاش‌ها و لوله جانبی از انرژی الکتریسیته یا انرژی حاصل از سوخت است.فاده می‌شود تا آبیاری با سهولت بیشتر و نیروی کارگری کمتر انجام شود. روش‌های آبیاری بارانی مکانیزه مناسب اراضی وسیع و یکپارچه هستند و تکنولوژی به‌کار رفته در آنها از روش‌های کلاسیک پیچیده‌تر است.. از جمله روش‌های آبیاری بارانی مکانیزه می‌توان به سیستم آبیاری لوله چرخدار (ویل موو)، سیستم آبیاری ارّابه‌ای، سیستم آبیاری متحرک خطی (لینیر) و سیستم آبیاری عقربه‌ای (سنترپیوت) اشاره کرد. شکل سیستم آبیاری سنترپیوت را نشان می‌دهد.

تمامی موارد ذکر شده در انتخاب سیستم آبیاری قطره‌ای مناسب تاثیرگذار هستند. محصولات مختلف نیاز آبی و آبیاری متفاوتی دارند، در نتیجه بایستی در انتخاب قطره‌چکان‌ها دقت کرد که نیاز آبی گیاه و محصول را برطرف کرده و از وارد آمدن تنش و است.رس آبی به محصول جلوگیری شود. از سویی دیگر خاک‌های رسی، لومی و ماسه‌ای ظرفیت نگهداری آب متفاوتی دارند. خاک‌های رسی در این بین بالاترین ظرفیت نگهداری آب و خاک‌های ماسه‌ای کمترین ظرفیت نگهداری را دارند. محل جغرافیایی باغ، شیب باغ، نوع چیدمان و ردیف‌های درختان و نیز شرایط آب‌و‌هوایی می‌توانند در انتخاب سیستم آبیاری قطره‌ای موثر باشند. شاید بتوان گفت مهمترین بخش از سیستم آبیاری قطره‌ای همان قطره‌چکان‌ها باشند. انتخاب درست قطره چکان‌ها درگرو محاسبه شدت جریان کل سیستم است.. همانطور که گفته شد برخی از قطره‌چکان‌ها در یک بازه فشار کاری معینی دارند، بنابراین بایستی هنگام خرید نوع قطره‌چکان به شدت کل جریان در لترال‌ها دقت کرد.

برای حصول اطمینان از اینکه شدت جریان در داخل سیستم انتقال آب در وضعیت مجاز قرار دارد، نیاز به تنظیم‌کننده فشار است.. وارد شدن فشار بیش از حد مجاز به سیستم، منجر به خروج قطره‌چکان‌ها و بروز خسارت شده و از طرف دیگر نبود فشار کاری مناسب باعث افت فشار و برآورده نشدن نیاز آبی محصول خواهد شد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر