مشاوره و اجرا سیستم زهکشی در شهر ری

Drainage system-1
Drainage system-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


کتیبه ها و نقوش برجسته شکارشیر فتحعلیشاه قاجار : کوهی است. که چشمه علی از پای آن جاری می شود و به کوه سرسره معروف است.. تصویری برجسته از زمان ساسانیان بر بدنه آن کنده کاری شده است. که پادشاه ساسانی را سوار براسب و نیزه ای در دست نشان داده است..

در کوه سرسره که چشمه علی از پای آن جاری می‌شود نیز نقوش برجسته و کتیبه‌های شکار شیر فتحعلی شاه قاجار دیده می‌شد که سال‌ها پیش به علت است.خراج سنگ معدن، توسط کارخانه سیمان ری تخریب شد. این نقوش در ابتدا متعلق به تصویر پادشاهان ساسانی بوده است. که بعدها به دستور فتحعلی شاه محو و تصویر خودش جایگزین آن شد.

شهرری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای ثار تاریخی بسیار زیادی است. که به قطب توسعه تورسیم مذهبی تهران تبدیل شده است..جاذبه های تاریخی این شهر دارای قدمت بسیار زیادی هستند مانند باروی برین که به سده های پیش از میلاد تعلق دارد. برخی از آثار مهم و تاریخی شهرری اعم از:


یکی از مهمترین اقدامات در زمین‌های کشاورزی که به منظور تسهیل رسیدن آب به ریشه گیاهان و همینطور تهویه مناسب زمین‌های کشاورزی می‌باشد، زهکشی است.. زهکشی به معنای خارج کردن آب اضافی و آماده کردن زمین برای کشت می‌باشد. معمولا است.فاده از زهکش‌ها زمانی ضرورت پیدا می‌کند که مدت زمان ماندآب طولانی بوده و مصادف با مرحله بحرانی گیاه گردد. شرایط ماندآبی علاوه بر محدود نمودن کاربرد ماشین آلات و جلوگیری از اجرای عملیات کاشت و داشت، شرایط نامساعدی را برای رشد گیاه بوجود می‌آورد که منجر به کاهش محصول می‌شود.

از دیدگاه‌های متفاوت، نوع زهکش‌ها را به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌کنند. ولی در صورتی که نوع زه‌آب از نظر سطحی یا زیر سطحی مورد توجه باشد، زهکش‌ها را میتوان به به دو دسته اصلی، زهکش‌های سطحی و زیر سطحی تقسیم بندی‌کنیم. در شرایطی که سازه‌های زهکشی مورد توجه باشند، زهکش‌ها را به دو دسته زهکش‌های روباز و زهکش‌های لوله‌ای (زیر زمینی) تقسیم بندی کنیم، که در مورد اخیر زهکشی قائم (چاه زهکش) را نیز در برمیگیرد. توجه به این نکته ضروری است. که زهکش‌های روباز علاوه بر زه‌آبهای سطحی، پروفیل خاک را نیز زهکشی می‌نمایند. هر سیستم زهکشی دارای اجزایی است. که بسته به نوع سیستم، ابنیه آبی متفاوتی را شامل می‌شود.

این سیستم عبارت است. از زهکش‌ها و روش‌هایی که در سطح مزرعه آب اضافی را جمع آوری کرده و به سیستم اصلی هدایت می‌کنند. سیستم مزرعه بستگی به خصوصیات زهکشی خاک داشته و اصولا شامل دو نوع است.. سیستم زهکشی سطحی و سیستم زهکشی زیر سطحی.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر