منطقه بومهن منطقهای قدیمی است. و وجود آثار تاریخی در توابع آن، اثباتکننده این مسأله است.. در سمت جنوب این شهر دهستانی به نام گلخندان وجود دارد و واقع شدن قلعهای تاریخی در این روستا (که ماجراهای مهمی را هم از سرگذرانده)، اهمیت بسزایی به آنجا بخشیده است.. از اهمیت این دژ همین بس که طبق اسناد تاریخی، در قرن نهم هجری قمری یکی از حاکمان محلی به نام ملک کاووس پس از شورش در برابر حکومت مرکزی به اینجا پناه آورد.
منطقه بومهن منطقهای قدیمی است. و وجود آثار تاریخی در توابع آن، اثباتکننده این مسأله است.. در سمت جنوب این شهر دهستانی به نام گلخندان وجود دارد و واقع شدن قلعهای تاریخی در این روستا (که ماجراهای مهمی را هم از سرگذرانده)، اهمیت بسزایی به آنجا بخشیده است.. از اهمیت این دژ همین بس که طبق اسناد تاریخی، در قرن نهم هجری قمری یکی از حاکمان محلی به نام ملک کاووس پس از شورش در برابر حکومت مرکزی به اینجا پناه آورد.
اگر که به طرف شمال شرقی بومهن حرکت کنید و وارد بلوار امام رضا بشوید، به مرقد امامزاده سلطان مطهر خواهید رسید. جدا از جنبههای معنوی، وجود قبرهایی از دوران صفوی در محوطه امامزاده نشاندهنده اهمیت تاریخی این بنا است.. البته متأسفانه به دلیل ناآگاهی برخی افراد در هنگام همسطح سازی گورهای موجود در صحن، برخی از سنگ قبرها آسیب دیدهاند و برخی از بین رفتهاند.
وی به تاثیر بسزای ورود خودروهای هیبریدی و الکتریکی به چرخه سیستم حمل و نقل کشور در راستای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه دروازههای ورود این نوع از خودروها به سیستم حمل و نقل به ویژه در مرحله نخست به ناوگان حمل و نقل عمومی باز شود، شاهد کاهش قابل توجه مصرف سوخت و آلایندگیهای ناشی از خودروها خواهیم بود.
دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت خودروهای دونیروی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه میزان مصرف سوختهای فسیلی خودروها در کشور، آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.، افزود: بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوا حدود ۵ تا ۸ درصد از آلودگی هوای کلانشهر تهران ناشی از تردد وسایل نقلیه است.، بنابراین باید به دنبال راهکارهای موثر برای کاهش مصرف سوخت بود تا میزان آلایندگی های ناشی از خودروها نیز کمتر شود.
مهندس ماهوتچی با اعلام اینکه در حال حاضر برخی از شرکتهای خودروساز داخلی در راستای تولید خودروهای میکرو هیبرید و هیبریدی گام برداشتهاند، تصریح کرد: هم اکنون پتانسیلهای لازم به منظور تولید خودروهای هیبریدی در کشور وجود دارد با این تفاوت که تحقق این مهم نیازمند بررسیهایی در زمینه صنایع با فناوری بالای این سیستم مانند باتریها، موتورهای الکتریکی و بردهای کنترلی است..
در این سیستم ترکیبی(هیبرید) برای جبران ضعف های برق خورشیدی به دلیل عدم تولید برق در شب و روزهای ابری همچنین ضعف سیستم تولید برق بادی به دلیل تغییردر سرعت باد در روزهای مختلف با است.فاده از دیزل ژنراتوربه عنوان پشتیبان، ضریب اطمینان این سیستم بالاتر از بقیه می باشد و کارآیی بالایی در تامین برق سیستم های حساس مخابراتی دارد.
این سامانه ترکیبی(هیبرید) با پشتیبانی دیزل ژنراتور برای تأمین انرژی الکتریکی مصرف کنندههای مشخص و محدود (حداکثر تا توان نامی دیزل) قابل طراحی و پیادهسازی میباشد بطوریکه در محل است.فاده به همراه دیزل ژنراتور مستقر شده و تولید انرژی میکند.