مشاوره و اجرا فونداسیون در شهر ری

Foundation-1
Foundation-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


شهر ری در طول تاریخ نام‌‌های بسیاری را به خود گرفته است. که راکس، راگز، رغه، ارشکیه، ری شهر، ام البلاد و&#; از جمله این اسامی تاریخی هستند. بر طبق نوشته‌های موجود در اوستا، شهر ری را سیزدهمین شهری می‌دانند که در جهان ساخته شده است. و سکونت انسان‌ها در آن به حدود هشت هزار سال پیش از پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

نقش‌برجسته یکی از شاهان ساسانی، احتمالاً اردشیر اول یا شاهپور نخست که تا زمان فتحعلی شاه قاجار در محل کوه نزدیک کارخانه سیمان ری قرار داشته‌است و به دستور فتحعلی شاه از بین رفته و نقش خود را به جای آن حجاری نموده بوده‌است.

کتیبه ها و نقوش برجسته شکارشیر فتحعلیشاه قاجار : کوهی است. که چشمه علی از پای آن جاری می شود و به کوه سرسره معروف است.. تصویری برجسته از زمان ساسانیان بر بدنه آن کنده کاری شده است. که پادشاه ساسانی را سوار براسب و نیزه ای در دست نشان داده است..


در ترمیم فونداسیون آسیب دیده اولین و مهم ترین گام، شناسایی علت آسیب دیدگی می باشد چرا که در صورت تشخیص نادرست ممکن است. اقدامات ترمیمی بی اثر بوده و فونداسیون باردیگر آسیب ببیند و بازسازی آن مشکل تر شود. گام دوم پس از تشخیص علت، شناسایی میزان آسیب وارد شده به بتن و مشخص نمودن بخش های آسیب دیده روی نقشه می باشد. این امر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که در صورت خطا در این مرحله، باردیگر ترمیم، بی اثر یا کوتاه مدت خواهد بود.

در پاسخ به این پرسش که فونداسیون چیست باید گفت که شالوده یا فونداسیون به پایین‌ترین بخش ساختمان گفته می‌شود که مستقیماً با خاک ارتباط داشته و وزن کلی ساختمان را به خاک منتقل می‌کند. فونداسیون می‌تواند در افزایش ایمنی ساختمان، مقاومت در برابر زلزله، توزیع یکدست وزن ساختمان، رفع فرسایش و زیر شویی خاک و &#; تأثیر زیادی داشته باشد. البته علم ساختمان‌سازی امروزه پیشرفت قابل توجهی داشته است. و است.فاده از مصالح مدرنی همچون

در مورد دیگر، اگر همان ساختمان دارای فونداسیون مجزا باشد و مساحت هر یک از آن ها مترمربع باشد، آنگاه مساحت کل زیربنا؛ مترمربع و تنش در خاک، در حدود ۵ تن در هر مربع خواهد بود. وجود پی مرکب، درنتیجه باعث افزایش بار در واحد سطح فونداسیون می شود.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر