اجرای خاک‌ریزی در شهر ری ( مشاوره و اجرا )

Implementation of earthworks-1
Implementation of earthworks-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



نقش‌برجسته یکی از شاهان ساسانی، احتمالاً اردشیر اول یا شاهپور نخست که تا زمان فتحعلی شاه قاجار در محل کوه نزدیک کارخانه سیمان ری قرار داشته‌است و به دستور فتحعلی شاه از بین رفته و نقش خود را به جای آن حجاری نموده بوده‌است.

با ورود آریایی ها در هزاره دوم قبل از میلاد به ری ، و قرار گیری شعبه ایی از آن ها در مسیر حرکت به شمال و غرب از خود آثاری به جای گذاشتند که شواهد به دست آمده به صورت کوره های سفال پزی در کهریزک و همچنین در سال در تپه معمورین واقع در فرودگاه بین المللی امام خمینی است..

این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران به شمار می ‌رود. از ويژگی های دیگر منطقه می ‌توان به همجواری با کوه بی‌بی شهربانو و حريم جنوبی شهر تهران، دسترسی مناسب با توجه به عبور کمربندی تهران (آزادگان) از شمال منطقه و نيز وجود ايستگاه‌ های فعال مترو و امکان ارتباط سريع با تهران اشاره کرد.


روش میانگین گیری، بهترین گزینه برای محاسبه حجم خاکبرداری در پروژه‌های کوچک (تعیین ارتفاع در هر نقطه گره‌ای) است.. در صورت اجرای عملیات خاکبرداری یا خاکریزی (فقط یکی از موارد)، محاسبات این روش بسیار ساده خواهند بود. توجه داشته باشید که در صورت اجرای ترکیبی از عملیات خاکبرداری و خاکریزی، خطای روش میانگین گیری افزایش می‌یابد. دلیل این امر، به وجود آمدن انحراف یا خنثی شدن حجم عملیات طی فرآیند میانگین‌گیری است.. به منظور محاسبه حجم عملیات خاکی، مساحت پروفیل عرضی در دو مقطع متوالی محاسبه شده و میانگین آن‌ها تعیین می‌شود. با ضرب میانگین به دست آمده در فاصله بین دو مقطع، حجم عملیات به دست می‌آید.

اجرای عملیات خاکی در سدسازی نیازمند مهارت بسیار بالا در طراحی، اجرا و نگهداری است.. مانند هر سازه عمرانی دیگر، فونداسیون سد نیز به همراه عملیات خاکبرداری و خاکریزی اجرا می‌شود. البته این عملیات در ساخت سدهای خاکریزی اهیمت بیشتری دارد؛ چراکه ساخت سدهای خاکریزی با جانمایی و تراکم لایه‌های مختلف خاک، ماسه، رس و سنگ انجام می‌گیرد.

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، عملیات خاکی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌ها در اغلب پروژه‌های راه‌سازی است.. در این عملیات، خاک سطحی به همراه گیاهان برداشته شده و تسطیح، شیب‌بندی یا طبقه‌بندی زمین تا عمق مشخص انجام می‌شود. به خاک زیر عمق نهایی، بستر جاده می‌گویند. نکته مهم پیش از اجرای عملیات خاکی، اطمینان از است.حکام کافی بستر است.. اکثر پروژه‌های راه‌سازی، شامل عملیات خاکبرداری و خاکریزی می‌شوند.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر ری