سیستم آبیاری در شرق تهران ( مشاوره و اجرا )

Irrigation system-1
Irrigation system-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



یکی دیگر از قدیمی ترین محله های شرق تهران که قدمت آن به بیش از یکصد سال می رسد شمیران نو می باشد. این محله همانند تهرانپارس آغاز ساخت و سازش به سال باز می گردد. پیش از آغاز ساخت و ساز مدرن شمیران نو این محله به عنوان منطقه تفریحی و اعیان نشین تهران به حساب می آمد و ویلاهای قدیمی و سنتی در آن دیده میشد.

عشرت آباد یکی از محله هایی می باشد که امروزه جایگاه ویژه‌ای در میان تهرانی ها دارد و بسیاری آن را به عنوان میراث مصدق یاد می کنند. این این محله به عنوان میزبان ادیان مختلف یاد می شده و در طول تاریخ کلیمی ها در کنار مسلمانان و مسیحیان در این محل سکونت داشته اند. امروزه دیگر اسم عشرت آباد از میان رفته و آن را به عنوان خواجه نصیر می شناسیم.

میزان تردد وسایل نقلیه در خیابان‌های شرق تهران متفاوت است.. ترافیک در برخی از خیابان‌ها همچون حجربن عدی(تهرانپارس)، آیت(نارمک)، پیروزی، رسالت، نبرد، جانبازان(گلبرگ)، گلشن دوست و فرجام در ساعات خاصی از شبانه‌روز زیاد است. و حتی در روزهای منتهی به عید و تعطیلات این ترافیک سنگین می‌شود. اما اگر به منطقه شرق و نقشه آن مسلط باشید می‌توانید به راحتی با استفاده از کوچه‌های فرعی راه مناسب را برای خود پیدا کرده و از ترافیک تا حدی دور شوید. البته بزرگراه‌های امام علی، باقری و بسیج را باید به این لیست اضافه کنید.


در این روش محل خروج آب در زیر سطح خاک قرار دارد. لوله‌ های جانبی آبیاری قطره‌ ای زیر سطحی در عمقی حدود تا سانتی‌ متری خاک قرار دارند و آبیاری در زیر سطح خاک صورت می‌ گیرد که باعث به حداقل رسیدن تبخیر آب، صرفه‌جویی در مصرف آب و کنترل علف‌ های هرز می‌ شود. همچنین این سیستم باعث کاهش رطوبت محیط زیرین گیاه شده که در کاهش بیماری‌ های قارچی مؤثر است.. در این روش آبیاری بهتر است. فواصل آبیاری کوتاه باشند.

آبیاری محیطی (Perimeter Watering) برای گلخانه هایی که باغچه ای بوده و بستر ثابت دارند مناسب اند. لوله لی فلت و یا لوله پلی اتیلن و نازل پلاستیکی اجزای سازنده این نوع آبیاری اند که نازل های آب را بر روی سطح خاک، زیر شاخه و برگ اسپری می کنند. نازل در این روش از نایلون و یا پلاستیک ساخته می شود. برای آبیاری، نازل ها بر اساس نیاز با زاویه های ، و درجه تنظیم می شوند.

در آبياری به روش بارانی، آب با فشار به داخل يک شبکه لوله‌ کشی شده جريان پيدا کرده و سپس از خروجی هايی که روی اين شبکه نصب شده و آبپاش ناميده می شود خارج می گردد. ساختمان آب‌ پاش ها به گونه ای است. که هنگامی که آب با فشار از آن خارج می شود به شکل قطرات ريز و درشت در آمده و همانند باران بر سطح مزرعه جاری می شود. از سيستم‌ های آبياری بارانی می توان به طور کلی به انواعی شامل آبياری بارانی كلاسيك غير‌ مكانيزه ، کاملاً متحرک ، نيمه متحرک ، ثابت با آبپاش متحرک ، کاملاً ثابت ، شيلنگي با قرقره كوچك و آبياری بارانی كلاسيك مكانيزه اشاره کرد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شرق تهران