سنگ در بومهن ( فروش )

Rock-1
Rock-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



اگر که به طرف شمال شرقی بومهن حرکت کنید و وارد بلوار امام رضا بشوید، به مرقد امامزاده سلطان مطهر خواهید رسید. جدا از جنبه‌های معنوی، وجود قبرهایی از دوران صفوی در محوطه امامزاده نشان‌دهنده اهمیت تاریخی این بنا است.. البته متأسفانه به دلیل ناآگاهی برخی افراد در هنگام هم‌سطح سازی گورهای موجود در صحن، برخی از سنگ قبرها آسیب دیده‌اند و برخی از بین رفته‌اند.

از جاذبه‌های نزدیک به شهر رودهن، امامزاده سلطان مطهر است. که در مسیر جاده هراز و در فاصله ۵ کیلومتری شهر بومهن قرار گرفته است.. معماری بنای امامزاده مطهر دارای نقشه هشت ضلعی بوده و بنابر بر روایات، متعلق یکی از نوادگان امام صادق (ع) است.. در محوطه این بنا قبرهایی متعلق به دوران صفویه وجود دارد که متاسفانه تعدادی از آنها از بین رفته است..

یکی از چیزهایی که ما از سفر می‌خواهیم یافتن حس و حالی خوش است.. اغلب به دنبال تجربه‌ای هستیم که تمام خستگی‌هایمان را از تن بیرون کند. حال که متوجه شدیم بومهن کجاست، باید بگوییم این منطقه همان‌جایی است. که بسیاری دنبالش می‌گردند. قبل از همه چیز هوای خنک آن‌جا، برای ما فرصت فراموش کردن گرمای تابستان را فراهم می‌آورد. وجود جاذبه‌های تاریخی در روستاهای بومهن، لذتی چندین برابر را نصیب ما می‌کند و در آخر هم، تجربه طبیعت و دیدار از باغ‌ها و مزرعه‌ها هم نیازی به توضیح ندارد. در ادامه به برخی از این دیدنی‌ها اشاره می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه اگر دولت و وزارت صمت اراده کنند حمایت‌‌‌های موثر از صنعت سنگ عملی می‌شود، ‌‌‌ تاکید کرد: در واقع در این زنجیره در بخش معدن باید حقوق دولتی پرداخت شود، اما اگر سنگی به صورت خام و فرآوری شده صادر شود و مدارک واقعی در اختیار وزارتخانه قرار گرفته و وزارت صمت نیز به میزانی که واحد مربوطه صادرات انجام داده از حقوق دولتی کسر کند. در قانون معادن آمده است. که ۵‌درصد حقوق دولتی اخذ شده توسط دولت باید در جهت توسعه زیرساخت‌‌‌ها و ارتقای کیفی این صنعت هزینه شود. صادرات جزئی از توسعه است. و شورای عالی معادن می‌تواند تعیین کند که ۵‌درصد حقوق دولتی از واحدهایی که صادرات انجام می‌دهند اخذ نشود.  شریفی معتقد است. که دولت گاهی سرمایه لازم را ندارد اما گاهی با وجود راهکار برای حل مشکلات صنعت سنگ، اقدام موثری نیز انجام نمی‌‌‌دهد و در مجموع مشکل اصلی در نوع تفکر و نگاه به این صنعت است..

وی افزود: زمانی با چنین شرایطی مواجه هستیم که با وجود ‌میلیون تن ظرفیت تولید، فقط ‌میلیون تن تولید می‌شود و از ‌میلیارد دلار گردش بازرگانی صنعت سنگ در دنیا چیزی حدود ‌میلیون دلار سهم ایران می‌شود و کشوری همچون ترکیه ‌میلیارد دلار صادرات دارد در صورتی که ایران نسبت به ترکیه ذخایر و تنوع بیشتری دارد اما همچنان با چنین مشکلی مواجه است.. به عبارت بهتر باید این صنعت صادرات‌محور شود، چراکه صنعت سنگ برخلاف سایر صنایع و بخش‌‌‌های تولیدی، است.راتژیک نیست و جنبه لوکس دارد. بنابراین در این صنعت باید نگاه دولت را تغییر داد و به سمت صادرات‌محوری هدایت کرد تا حمایت‌‌‌های خود را در راستای توسعه صادرات عملی کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع واژه ها و اصطلاحات صنعت سنگ ساختمانی آشنا کنیم. از آنجایی که این صنعت بسیار گسترده است.، بنابراین با حجم انبوهی از اطلاعات مواجه هستیم. بنابراین برای تفهیم بهتر مطالب، آن را به چند دسته مختلف تقسیم کرده ایم. این دسته بندی شامل آشنایی با انواع سنگ ساختمانی، انواع پرداخت سنگ، اصطلاحات ابعاد سنگی، انواع ماشین های برش، انواع فرآوری ها ، مشخصه های فیزیکی سنگ می شود.



( فروش ) های دیگر در بومهن