مشاوره و اجرا مقاوم سازی ساختمان در شهر ری

Retrofitting buildings-1
Retrofitting buildings-2



در محله شهرری در کلیه مناطق سکونت یکسان نیست و در برخی از آن ها شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متفاوت است.. به همین دلیل برای سکونت در شهرری با گزینه های متفاوتی روبه رو می شوید که برخی از آن ها گران و برخی ارزان هستندو مناطق گران مانند محله های سرتخت، است.خر،

کتیبه ها و نقوش برجسته شکارشیر فتحعلیشاه قاجار : کوهی است. که چشمه علی از پای آن جاری می شود و به کوه سرسره معروف است.. تصویری برجسته از زمان ساسانیان بر بدنه آن کنده کاری شده است. که پادشاه ساسانی را سوار براسب و نیزه ای در دست نشان داده است..

این شرایط آب و هوایی موجب شده تا شهر ری از پوشش جنگلی طبیعی برخوردار نباشد اما در عین حال جنگل‌های دست کاشت آن در حدود هکتار وسعت دارد و با وجود مراتع نسبتا غنی، رتبه چهارم را در میان دوازده شهرستان است.ان تهران، بعد از فیروزکوه، ساوجبلاغ و دماوند، به خود اختصاص داده است.. در شهر ری گیاهان دارویی بسیاری مانند گل گاو زبان، خاکشیر، کرچک، کاسنی و پونه یافت می‌شود.


یکی از جنبه های مهم در این برنامه ها، لزوم است.فاده از نرم افزارهای محاسباتی مقاومت سازه و تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز اعم از مصالح ساختمانی مدرن و مقاوم و به‌کارگیری فناوری های نوین تقویت سازه است.. برای دستیابی به این مهم، در برنامه دولت یازدهم برای آموزش افراد چه در بخش طراحی و پیمانکاران مجری، طرح‌هایی را تببین کرده است..

هر سازه ای دارای یک نیاز لرزه‌ای است. و اگر ظرفیت سازه با نیاز لرزه‌ایش برابر نباشد در اثر بار یا فشار جانبی آسیب‌پذیر خواهد بود. در بهسازی هدف این است. که با است.فاده از روش‌های تببین شده، ظرفیت سازه را تا حد امکان به نیاز لرزه‌ایش نزدیک کنیم.

در ساختمان با سیستم سـازه‌ای‌ قاب خمشی فولادی  بارهای قائم وارده توسط قاب‌های ساختمانی تحمل شده و مقاومـت در برابر نیروهای جانبی وارده توسط قاب‌های خمشی تأمین می‌شود. در ادامه به روش های مقاوم سازی ساختمان با سیستم قاب خمشی فولادی اشاره خواهد شد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر