به زبان ساده، تولید چرم تبدیل پوست خام حیوانات به چرم را پوشش می دهد. معمولاً در سه مرحله انجام می شود. مراحل آماده سازی، دباغی، پوسته. در تولید چرم، فرآیندی که پوست حیوانات طی می کند در نهایت به نوع چرم مورد نظر سازنده بستگی دارد. تولید چرم صرفاً یک محصول جانبی صنعت گوشت است.. چرم می تواند اساساً از هر حیوانی باشد، اما بسیاری از مردم گاو، پوست گاومیش، گاو و گوساله را ترجیح می دهند. پوست این حیوانات بیش از درصد از چرم مورد است.فاده ما را تشکیل می دهد.
در کنار این موارد عدم وجود رنگهای مختلف در صنعت چرم ایران نیز یکی از دلایل عدم پیشرفت این صنعت در بازار جهانی است.. اگر بخواهیم ریشه این مشکل را پیدا کنیم، عدم وجود لابراتور تخصصی تهیه رنگ در کارخانهها بزرگترین ایرادی است. که در اولین نگاه به چشم میآید. البته ماجرا به همین موضوعات ساده ختم نمیشود؛ همیشه نامی از قاچاق در عدم رشد صنایع مهم خودنمایی میکند. بیایید تاثیر قاچاق را این بار در صنعت چرم سازی کشورمان بررسی کنیم.
اگر بخواهیم نگاه کلی به عرصه چرم در دنیا داشته باشیم، هر کشوری که در زمینه کشاورزی و دامداری زیرساختهای لازم را داشته باشد، پتانسیل لازم در این عرصه را دارد. ایران نیز یکی از کشورها به شمار میآید که با وجود بیش از از گونههای دامی مختلف و علفزارهای فراوان توان بالایی برای دیده شدن در عرصه چرم را دارد. درواقع میتوان ادعا کرد که ایران با وجود پتانسیل بالایی که دارد، یکی از کشورهای مستعد در حوزه دباغی و تولید چرم است..
با توجه به کتابهای تاریخی قدمت صنعت چرم سازی در ایران حدود سال تخمین زده میشود. به همین دلیل است. که ایرانیان را یکی از قدیمیترین تولیدکنندگان چرم در دنیا میدانند و حتی ادعا میکنند که ایرانیان اولین تولیدکنندگان این محصولات خاص هستند.
تولید کنندگان چرم در کشور ایران با این که رقیبی سرسخت برای یکدیگر هستند، اما همواره میکوشند که در راه رشد صنعت چرم ایران با ارائه باکیفیتترین محصولات خود گام موثری بردارند. طبیعی است. که به جز تولیدکنندگانی که از آنها در این مطلب نام برده میشود، برندهای معروف دیگری نیز هستند که فعالیتهای موفق آنها قابل ستایش است.، اما ما در این متن سراغ بهترینهای این بازار آمدهایم.