مشاوره و اجرا نورپردازی اماکن آموزشی در شرق تهران

Lighting of educational places-1
Lighting of educational places-2



میدان امام حسین که در انتهای خیابان انقلاب قرار دارد پیش از این با اسامی فوزیه و شهناز نیز شناخته می شد و به عنوان یکی از میدان‌های اصلی شرق تهران از آن یاد می شود. این محله که دارای بافت بسیار قدیمی و سنتی است. از مراکز به حساب می آمد که هم وطنان کلیمی و زرتشتی در آن زندگی می کردند. این محله همانند دیگر بخشهای شرق تهران بسیار فشرده و با تراکم بسیار زیاد می باشد.

برای خرید خانه در شرق تهران باید حداقل متری ۵ میلیون تومان هزینه کنید.  این قیمت برای خانه‌های جدید و نوساز به متری ۵ میلیون تومان هم می‌رسد. برای خرید آپارتمان قدیمی در شرق تهران نیز حداقل متری میلیون تومان و برای آپارتمان‌هان نوساز متری حداقل ۵ میلیون تومان هزینه کنید. برخی از خیابان‌های محله نیروی هوایی و پرستار  جزو گران‌ترین و خیابان‌های جنوب بلوار ابوذر و نبرد نیز جزو ارزان‌ترین مناطق شرق تهران هستند.

محله های شرق تهران واقع در منطقه به دلیل قرار داشتن در دامنه رشته کوه های البرز، دارای فضای سبز متعدد و بسیار زیادی می باشند. از جمله شناخته شده ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در محله های شرق تهران و به ویژه در منطقه می توان به: باغ پرندگان تهران، پارک ساحل، پارک پلیس، پارک جنگلی لویزان، بوستان یاس فاطمی، پارک جنگلی شیان، مقبره الشعرای موجود در دانشگاه علم و صنعت، پارک آبی افق هلان، بولینگ شیان، پارک نوفل لوشاتو، قنات موجود در شهرک امید، مجموعه تفریحی آناهید، تئاتر الغدیر، فرهنگسرای اشراق، و ... اشاره کرد. اگر تا به حال از جاذبه های گردشگری موجود در منطقه تهران دیدن نکرده اید، توصیه می کنیم بازدید از جاذبه های محله های شرق تهران واقع در منطقه را حتما در برنامه های خود قرار دهید و از این مناطق دیدن کنید. 


کلاس های درس نیاز به توزیع یکنواخت نور، اجتناب از سایه های خشن یا مدل سازی بیش از حد دارند. روشنایی لوکس برای کارهای عمومی در میان دانش آموزان جوان مناسب است.. در حالی که اندازه گیری لوکس بالاتر برای فعالیت های جزئی یا برای دانش آموزان مسن تر در کلاس های آموزش بزرگسالان ایده آل است..

در فضای مهدهای کودک بخشی برای است.راحت یا خواب کودکان نیز در نظر گرفته می شود که این بخش ها بهتر است. با نورهای گرمی که دمای نور بالاتری دارند روشن شوند. نکته دیگری که در نورپردازی مکان آموزشی مهد کودک باید مد نظر قرار داده شود این است. که منابع روشنایی به گونه ای نباشند که برای کودکان خطر آفرین باشند.

داشتن فضاهای متنوع و انعطاف پذیر در مدارس، و درک اهمیتی که نور در آنها بازی می کند، به این معنی است. که راه حل های نورپردازی در مدارس نیز باید از همین انعطاف برخوردار باشند. به همین دلیل، ما باید کلاس های درس را با سیستم های روشنایی فراهم کنیم. طوری که امکان کنترل و تنظیم گزینه های مختلف نور را فراهم می کند:



( مشاوره و اجرا ) های دیگر