محله های شرق تهران با قرار داشتن در منطقه ، وسعت بسیار زیادی از ناحیه شرقی تهران را در بر گرفته اند. از جمله محله های شرق تهران که در منطقه قرار دارند می توان به نارمک، وحیدیه، مجیدیه جنوبی، تهرانپارس، تسلیحات، فدک، کرمان، مدائن، هفت حوض، دردشت، زرکش، لشکر اشاره کرد. این مناطق دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی متفاوتی می باشند و در نتیجه با آشنایی با این جاذبه های گردشگری از محله های شرق تهران می توانید به سادگی از آن ها دیدن کنید و در نتیجه با این جاذبه های دیدنی متعدد و زیبا آشنا شوید.
میدان امام حسین که در انتهای خیابان انقلاب قرار دارد پیش از این با اسامی فوزیه و شهناز نیز شناخته می شد و به عنوان یکی از میدانهای اصلی شرق تهران از آن یاد می شود. این محله که دارای بافت بسیار قدیمی و سنتی است. از مراکز به حساب می آمد که هم وطنان کلیمی و زرتشتی در آن زندگی می کردند. این محله همانند دیگر بخشهای شرق تهران بسیار فشرده و با تراکم بسیار زیاد می باشد.
میرزا علینقیخان حکیم الممالک را بسیاری تاسیس کننده محله حکیمیه عنوان می کنند. پس از اینکه حکومت ناصرالدین شاه به اتمام رسید علینقی خان دهکده های موجود در این منطقه را خریداری کرد و با است.فاده از اسم خود آن را نامگذاری کرد. این محله که امروزه بیشتر به عنوان میزبان دانشگاههای متعدد شناخته می شود خانه های سازمانی متعددی را نیز در خود جای داده و یکی از محله های اصلی شرق تهران به حساب می آید. ساختار مدرن و جدید حکیمیه از سال ۵ آغاز شد ولی دهه هفتاد را می توان به عنوان نقطه عطفی برای این محله در نظر گرفت.
با کم کردن نورهای عمومی در محیط کار و است.فاده از نور موضعی، نور محیط برای کار با کامپیوتر مناسبتر میشود. این شیوه علاوه بر کاهش مصرف انرژی، موجب دلپذیرتر شدن فضا و ایجاد آرامش بیشتری در فضای اتاق کار شما نیز میشود. جایگزینی نور عمومی با نور موضعی و روشنایی میز کار قدرت انتخاب بیشتری در زمینه میزان روشنایی مورد نیاز و زاویه تابش نور، بسته به فعالیت شما در اختیارتان میگذارد.
این نوع نورپردازی برای انجام وظیفه ای خاص صورت می گیرد و کوچک تر و متمرکزتر از نورپردازی عمومی می باشد. به آن نورپردازی اداری هم گفته می شود. نورپردازی وظیفه ای مانند چراغ رومیزی کمک می کند تا در هنگام کار خاصی که به نور مشخصی نیاز است.، دید بهتری داشته باشید. نور حاصل از این شیوه بر روی یک سطح مشخص مانند میز یا تابلو متمرکز می شود. افراد می توانند به سادگی آن را خاموش و روشن کنند و تاثیری بر روی روشنایی فضای کلی ندارد.
نوع و رنگ متریال به کار رفته در دیواره ها و سقف ارتباط نامستقیمی با روشنایی کارگاه دارد! هر چراغ سوله ای نور خود را به جهت های مختلفی می تاباند و باید از بازتاب این نور ها است.فاده شود. در روشنایی کارگاه باید در نظر داشته باشیم که جنس دیواره ها و سقف و رنگ آن ها می تواند نورهای اتلافی را بازتاب دهد و محیط کار را روشن تر کند. تجربه های میدانی نشان داده اند که اگر رنگ روشن و بازتاب دهنده ای برای متریال دیوار و سقف است.فاده شود چیزی در حدود درصد از نورهای تابیده شده به سطح آن ها بازتاب می شوند. این در حالیست که اگر رنگ های تیره است.فاده شده باشد، این مقدار به درصد خواهد رسید.
در رابطه با نورپردازی فضاهای کار اشتراکی بایستی به نورپردازی اتاقهای است.راحت و فضاهایی که برای انجام کارهای متفرقه طراحی شدهاند نیز توجه داشت. نور این فضاها بایستی حالتی داشته باشد که باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در افراد شود و به آنها کمک کند تا خستگی را از تن بیرون کنند. دمای رنگ پایین تر (نور گرمتر) برای این فضاها توصیه میشود.
همانطور كه میدانید ما اجسام را بر اساس انعکاس نور میبینیم. انعکاس صحیح نور نیاز به زاویه تابش صحیح دارد و این زاویه تابش است. که تجربه دید ما نسبت به اجسام میشود. بنابراین در نورپردازی ادارات به زاویه تابش نورهای مصنوعی به كار رفته در فضا باید دقت كافی داشته باشیم.