و اما فاز چهار، منطقه خانه های ویلایی البته با قیمتی کمتر از ویلاهای فاز سه است. و همینطور خانه های سازمانی که چند سال از عمر آنها می گذرد و تقریبا به تعادل قیمت رسیده اند و شاید برای سرمایه گذاران بخش مسکن چندان مناسب نباشند.
شهر اندیشه غیر از مرز شرقی که معادن ماسه حد فاصل آن با شهر قدس هستند از اطراف کاملا متصل به شهرهای دیگر (کرج، شهریار و ملارد) می باشد. از جنوب متصل به شهرهای شهریار و ملارد، از غرب متصل به فردیس کرج و ازشمال با دیگر شهرک های کرج همجوار می باشد.
لذا (همانند شهرهای سنتی) روند فزاینده اختلال در تردد خیابانهای اصلی و افزایش خطرات عبوراز آنها کاملا مشهود است.. (ظاهرا طراحان شهر تعریف خیابان اصلی و اصل تفکیک کاربری ها را در این مورد نادیده گرفته اند. خیابانهای اصلی بایستی سریعترین و آسان ترین راه برای عبور خودروها باشند. اما این خبط آنها را به نمایشگاه، پارکینگ و پیاده رو تبدیل می کند البته نمایشگاه، پارکینگ و پیاده روی پر خطر و پر دردسر)
چراغهای توکار، بخش جدانشدنی سیستمهای نورپردازی هستند. اهمیت این چراغها در یکدست کردن فضا و اشغال فضای کمتر توسط چراغ است. تا بهترین نور از کمترین فضای اشغال شده در فضای قابل رویت فروشگاه، تامین شود. انواع چراغهای توکار گردبر و تیپ هالوژنی از وات تا وات، چراغهای توکار خطی و دارک لایت ( لیزربلید) و همچنین چراغهای توکار چندخانه از انواع نورهای توکار فروشگاهی هستند.
نورپردازی صحیح فاکتوری اساسی در جهت موفقیت و جذابیت هر مرکز خریدی محسوب میشود. به طور کلی میتوانیم بگوییم روشنایی مناسب علاوه بر بهرهوری و طول عمر بالا و کاهش هزینههای عملیاتی بایستی توجه مشتریان را به سمتی که باید جلب کند، آنها را در مسیریابی راهنمایی کند و ایمنی لازم را در فضاهای مختلف فضای تجاری تامین کند.
اینکه رهگذران را چطور تحت تاثیر ظاهر و نورپردازی تجاری خود قرار دهید ارتباط مستقیمی با میزان مشتریانی که وارد مجموعه شما میشوند، دارد. نورپردازی حساب شده، تاثیرگذار و زیبا میتواند کنجکاوی مردم را نسبت به آن چه که داخل مرکز تجاری میگذرد جلب کند و آنها را تشویق کند تا از نزدیک نگاهی به فروشگاهها و غرفههای پاساژ بزنند. فرقی نمیکند که مبلمان بفروشید یا تلفن همراه، خوراکی بفروشید یا لباس، نورپردازی مناسب باعث جلب نظر مخاطبین و برانگیختن کنجکاوی آنها میشود. محصولات پیشنهادی زیر میتواند بهترین گزینه برای روشنایی زیبا و جذبکننده محدوده بیرونی یک مرکز تجاری باشد و از نظر امنیت مجتمع در شب نیز مثمر ثمر واقع شود.
برای نورپردازی مجتمع تجاری باید قسمت های مهم دیگری نظیر محوطه های باز و فضای سبز بیرون آن را مورد توجه قرار داد. این بخش ها به عنوان کانون اجتماعی و است.راحتگاه مشتریان است. و آنها باید لحظات خوشی را تجربه کنند. از طرفی در برخی مجتمع های تجاری این مکان ها قسمت های ورودی به پاساژ است. و همین موضوع باعث جلب توجه بیشتری می شود.
موضوع روشنایی صحیح و ایجاد تمایز و کنتراست با محیط ممکن است. با حجم نور است.فاده شده رابطه عکس داشته باشد. گاهی است.فاده از یک لوگو یا نوشته با نور کم میتواند به خوبی خودش در طور روز برجسته کند. بسیاری از ما به عنوان صاحبان مشاغل چندان به بحث روشنایی علائم و تابلوهای بیرونی فروشگاهمان حساس و دقیق نمیشویم و بعضی وقتها انگار فراموش میکنیم که حتی بهترین و زیباترین تابلو و نشانه هم بدون قرار گرفتن در مکان درست و بدون نور کافی، هیچ تاثیری در کسب و کارمان نخواهد گذاشت.